از تحلیل وزیر برکنار شده درباره اولسان تا تیم ملی سلطانی‌فر!

در چنین روزهایی فراموش نکنیم که فوتبال ما هیچکدام از استانداردها و عرفهای جهانی را ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرشاد اعظمی؛ «کجای این مملکت درسته که فوتبال ما درست باشه؟» این جمله معروف ناصر خان حجازی را باید با طلا نوشت و قاب کرد تا در چنین روزهایی فراموش نکنیم که فوتبال ما هیچکدام از استانداردها و عرفهای جهانی را ندارد. اینکه فینال لیگ قهرمانان آسیا تا سطح ملی ارتقا پیدا کرده و انتقاد و حتی بررسی عملکرد یک تیم خاص خط قرمز می‌شود؛ همگی حکایت از همان جمله معروف ناصر خان حجازی دارد. اصلا اگر فرض را بر این بگیریم که همان تیم خاص ، نماینده ملی ایران باشد، چگونه یک نماد ملی مسبب آسیب و ضرر منافع شهروندان و مردم می‌تواند باشد. طی 2 ماه گذشته وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران با همان دیدگاه و نگاه ملی به یک تیم باعث شده به حالت نیمه تعلیق دربیاید.

سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت و در آستانه بحث برجام و امکان بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌های ایران و نیز بعد از 48 ساعت از سقوط چند هزار واحدی شاخص کل بورس و ضرر و زیان سهام‌داران و البته آسیب‌های متوالی شهرهای جنوبی کشور به دلیل سیل‌های پاییزی و البته مهمتر از همه در روزهای اختلافات جدی بین مجلس و دولت بر سر لایحه بودجه سال 1400 زبان به تحلیل نه فقط فوتبال ایران و حتی همان نماینده سوگولی و ملی ایران بلکه بازی و ترکیب حریف کره‌ای این تیم پرداخته و می‌گوید این تیم در خط دفاعی با مشکل مواجه است ولی خط حمله قدرتمندی دارد و باید در این شرایط مراقب ضد حملات تیم کره‌ای باشیم و انشالله به موفقیت برسیم.

در چنین شرایطی شاید همین یک سوال کافی باشد که آقای ربیعی تدبیر دولت در روزهایی که شاید لایحه بودجه دولت از سوی نمایندگان مجلس رد شود و به زعم برخی کارشناسان اقتصادی، ابهامات منابع بودجه‌ای سال 1400 ممکن است در نهایت، یک ارثیه 200 تا 300 هزار میلیاردی را برای دولت بعدی بر جای گذارد، آیا شما دغدغه‌ای جز آن باشگاه ملی ندارید؟

آقای ربیعی آیا در روزهایی که برخی تمام زندگی و دارایی خودشان را در بازار بورس و سرمایه بر باد دادند و هفته جاری، این بازار دوباره افت چند هزار واحدی داشته است، شما نگرانی دیگری جز قدرت خط حمله اولسان کره جنوبی ندارید؟

آقای ربیعی آیا در روزهایی که مجلس مهلت 2 ماهه برای بازگشت آمریکا به برجام تعیین کرده و در این میان اتحادیه اروپا و چین و روسیه به آمریکا هشدار دادند که باید برجام عملیاتی شود و ایران خویشتن‌داری کند و همزمان با این اتفاقات ترور شهید محسن فخری‌زاده باعث شده تا برخی از سیاسیون خواستار حمله نظامی ایران به هیفا و اسراییل شدند، شما تدبیری جز ضدحمله تیم پیروزی به خط دفاعی اولسان کره جنوبی در بازی فینال ندارید؟

آقای ربیعی شما یکبار به دلیل ضعف در عملکردتان با نظر مجلس شورای اسلامی از وزارت رفاه و تعاون استیضاح و برکنار شدید. آن زمان نمایندگان وقت مدعی بودند که شما دغدغه‌ای و عزمی برای حل مشکلات در این وزارت خانه را ندارید! تحلیل امروز شما از فینال لیگ قهرمانان آسیا به خوبی همان ادعا را به منصه ظهور رساند که شما حتی در هیبت سخنگویی دولت و در مقام پاسخگویی به مشکلات مردم، بیش از هرچیزی به قول خودتان بازی‌های تیم پیروزی یا به قول خودتان تیم ملی محبوب دولت را پیگیری کرده و همزمان تحلیل‌ها و نظرات را درباره حریفان این تیم را پیگیری می‌کنید!

البته ماجرا فقط در دغدغه‌های آقای ربیعی سخنگوی دولتی که عمرش تا شهریور باقی مانده، نیست. بدتر آنکه آقای مسعود سلطانی‌فر آنقدر در تئوری ملی سازی تیم پیروزی غرق شده که حتی به اشتباه به جای اسم تیم پیروزی از نام تیم ملی استفاده کرده و به خبرنگاران می‌گوید که تمامی شرایط برای تیم ملی فراهم شده است. جالب‌تر آنکه آقای سلطانی‌فر در همین مصاحبه با خبرنگاران اصرار دارد که طرفدار تیم ملی است و به شایعات نباید توجه کرد! اما حالا این ابهام مطرح است که آقای سلطانی‌فر کدام تیم ملی؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1084382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =