کاهش مصرف ۵۰۰ مگاواتی برق با اصلاح سیستم روشنایی

بزرگترین طرح اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری کشور که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی می شود، آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما، این طرح از سوی اکیپ‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع در سراسر کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل توانیر در آئین آغاز به کار این طرح سراسری با بیان اینکه توانیر این طرح را همزمان با آغاز روزهای سرد سال که مصرف سوخت گاز رشد زیادی دارد کلید زده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح به دنبال کمک به کاهش مصرف سوخت در کشور هستیم.

محمدحسن متولی زاده، با اشاره به اینکه توانیر این اقدام را با بررسی‌های کارشناسی انجام می‌دهد، افزود: بخشی از میزان روشنایی در معابر بویژه بزرگ راه‌ها واتوبان‌ها می‌تواند تعدیل شود.

وی با بیان اینکه اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق می‌شود، ادامه داد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه‌ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشور می‌شود.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری برای اینکه مردم و همه نهادها با صنعت برق در این طرح همکاری کنند، تاکید کرد: صنعت برق همواره آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح‌های خود دارد. مردم می‌توانند تنها با کاهش ۱ درجه روشنایی محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی، از بروز خاموشی به دلیل محدودیت سوخت در نیروگاه‌ها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =