وحدت حوزه و دانشگاه زمینه‌ای برای تمدن نوین اسلامی است

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی بیانیه ای به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، همه توان خود را برای دستیابی به دانشگاه اسلامی، ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب، به کار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: بیست و هفتم آذر ماه، سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین محمد مفتح از علمای مبارز و انقلابی و شاگردان تاثیرگذار حضرت امام خمینی(ره) و از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه، به دست گروهک تروریستی فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.

در این بیانیه تصریح شده است: این استاد والامقام نقش بسیار مهمی را در  پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) ایفا نمود و اقدامات بسیار اثرگذاری را در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌ و دانشگاه و دو جامعه مهم و اندیشه ای روحانی و دانشگاهی انجام داد و  این روز، به دلیل تلاش‌های آن مجاهد کبیر روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

در این بیانیه عنوان شده است: نگاه عمیق امام خمینی(ره) به مسئله حوزه و دانشگاه، که این دو نهاد را مغز متفکر و نیروی محرکه جامعه می‌دانستند و همچنین تأکیدهای مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مبنی بر لزوم ایجاد وحدت و همبستگی بین دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو قشر اندیشمند و فرهیخته جامعه، بی‌شک نشان دهنده این است که وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی است.

در این بیانیه تاکید شده است: امروزه که دشمنان اسلام و انقلاب از هر طریق ممکن تلاش می‌کنند بذر نفاق و تفرقه را در میان امت اسلامی بکارند و از این راه به اهداف پلید خود دست یابند، قطعاً قشر حوزوی و دانشگاهی به مراتب بیشتر از سایر اقشار جامعه می‌توانند در تحقق وحدت و همدلی در کشور و ایجاد اتحاد در امت اسلامی نقش آفرینی داشته باشند.

در این بیانیه ذکر شده است: توصیه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه، در کنار اهتمامی که معظم له، به علم و پژوهش داشتند گویای این واقعیت است که تحقق این دو مهم، در سایه اتحاد و تعامل نهاد علم و دین با یکدیگر میسر است، کما اینکه بحمد الله، با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد همکاری و هماهنگی میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی در عرصه‌های مختلف جامعه هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای عالی انقلاب فرهنگی  که با هدف گسترش و نفوذ فرهنگ اصیل اسلامی در همه شئون جامعه تشکیل شده است، با تدوین و اجرایی‌سازی اسناد مهم و راهبردی مانند سند دانشگاه اسلامی، نقشه مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور ... و با بهره‌گیری از ظرفیت اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی خود، در راستای تحقق مرجعیت و اقتدار علمی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و قطعاً این مرجعیت علمی با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای حوزوی و اسلامی که دغدغه‌های انقلاب را دارند محقق می‌شود.

در انتهای این بیانیه خاطرنشان شده است: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تاکید می‌کند؛ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، همه توان خود را برای دستیابی به دانشگاه اسلامی، ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب، به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =