شهرستان بستک با پیشینه علمی کم نظیر، حرکت رو به رشد خود را تقویت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، شهرستان بستک را یک از مراکز علمی و بزرگ کشور در گذشته خواند و تاکید کرد: این منطقه سرشار از استعداد و پتانسیل، با داشتن افراد دلسوز و دارای تحصیلات عالی باید در فکر رشد و توسعه مراکز علمی در این شهرستان باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احسان کامرانی در بازدید از پروژه ساخت مجموعه دانشگاه آزاد  بستک  و دیدار با فرماندار این شهرستان،   هیئت امنا و هیئت موسس این دانشگاه با اظهار خرسندی از پیشرفت کار و یادآوری پیشینه بستک در علم و علم آموزی، به نقش پررنگ بستکی های تحصیلکرده در سراسر استان پرداخت و یادآوری کرد: حضور شخصیت های بزرگ علمی از این منطقه در استان و کشور می تواند کمک شایانی در رشد و توسعه یک مرکز آموزشی  و پژوهشی با بنیه قوی علمی در راستای توسعه ی بیشتر این شهرستان و کمک به علم و علم آموزی  داشته باشد.

وی دانشگاه آزاد را متعلق به مردم دانست و افزود: این دانشگاه برای دادن خدمات به تمام مناطق کشور آستین همت بالازده و آمادگی دارد تا با کمک مردم در خدمت جامعه باشد و با تکیه بر تربیت و آموزش نسل جوان جامعه، اقدامات قابل ملاحظه ای داشته باشد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بستک نیز در این دیدار با یادآوری اینکه شهرستان بستک دارای پتانسیل بالقوه بسیاری است که لازم است  با همت مسئولان استان و شهرستان،   راه خود را  در مسیر توسعه به خوبی پیدا کند و مجددا به دوران شکوفایی و بالندگی باز گردد افزود: این منطقه روزگاری نه چندان دور  در زمره شهرها و مراکز علمی کشور جا داشت که به دلیلجا ماندن آن از توسعه یافتگی پرسرعت شهری نسبت به سایر مناطق کشور، تمام تحصیل کردگان آن، به شهرهای  دیگر مهاجرت کردند و این منطقه مورد بی مهری و کم لطفی قرار گرفت.

وی خواستار توجه بیشتر دست اندرکاران بهتوسعه علمی و آموزشی منطقه شد و گفت: بدون شک حضور یک مرکز علمی بزرگ نیاز فوری این منطقه محسوب می شود و لازم است تا مردم و مسئولان در کنار هم برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  بستک نیز گزارشی از ساخت مجموعه آموزشی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: این مجموعه به همت مسئولان شهرستان بستک، خیرین دانشگاه ساز و حمایت دانشگاه آزاد  کار ساخت  آن آغاز شده و امید می رود تا در یک سال آینده به بهره برداری برسد.

عیانه دلاکی اظهار داشت: کمک های معنوی امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان در دادن مجوزهای لازم، ما را برای ساخت این مجموعه یاری کرده است و امید می رود خیرین گرامی، همچون گذشته با نگاه ویژه، در تکمیل این مجموعه ما را همرامی نمایند.

افزایش رشته های دانشگاهی، به خصوص تحصیلات تکمیلی، دیوار کشی مجموعه دانشگاهی، فراهم ساختن امکانات رفاهی بیشتر برای دانشجویان و...  از خواسته هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

تقدیر از هیات امنا و هئیت موسس این دانشگاه نیز به پاس تلاش های بی شائبه در ساخت مجموعه دانشگاه آزاد بستک، پایان بخش این دیدار بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1084466

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =