رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مطلقاً بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم و باید امانتدار اعتمادی باشیم که در این جایگاه حساس برگزاری انتخابات به ما به عنوان مجریان انتخابات شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ که از طریق ویدئو کنفرانس در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه سوره شریفه احزاب که می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید»؛ اظهار داشت: بدون هیچ اغراق و مبالغه‌ای، مسأله و نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام است و لازم است با تأسی از این آیه شریفه، دقت کنیم در شرایط حساس کنونی نباید حرفی زده شود که سبب انشقاق، توهین و افترا نسبت به فرد، گروه و یا دولت شود.

وی افزود: طرح بعضی بحث‌ها و نقدها در فضای سیاسی کشور به خصوص در آستانه انتخابات‌ها عادی است اما به نظر می‌رسد شدت و حدت برخی از سخنان در فضای سیاسی- انتخاباتی فعلی کشور، بیش از نقد، تخریب و تفتین است.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این نکته که این میزان هجمه علیه دولتی که در این شرایط خاص کشور دارد کار می‌کند، قابل درک نیست، اظهار داشت: هیچکس ادعا ندارد دولت مستقر، دولتی کامل و بی نقص است اما این میزان دوگانگی‌ها و چندگانگی‌ها که در فضای سیاسی کشور ایجاد شده، واقعاً نگران کننده است. وی افزود: ماه‌های پایانی فعالیت این دولت است اما کاری نکنیم که اساساً مردم از نهاد انتخابات، صندوق رأی، نهادهای منتج از آن دلزده و نومید بشوند. این به نفع کشور و نظام نیست. این میزان هجمه و حمله، در واقع لطماتی است که به کلیّت ساختار وارد می‌شود. عرف تأکید کرد: این زنگ خطری است برای همه کسانی که دلسوز نظام هستند؛ و دقت داشته باشیم که دشمنان و مغرضان چه سوءاستفاده‌هایی از این وضعیت ضد انسجام می‌کنند.

عرف افزود: آنچه که امروز متضمن ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان شده است، وحدت، انسجام و همبستگی در سطوح مختلف است که لازم است همه جریان‌ها و فعالان سیاسی و مسئولان کشور این انسجام را حفظ کنند.

رئیس ستاد انتخابات در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مجریان انتخابات اظهار داشت: این سخن را با تأکید مطرح می‌کنم که در ادوار انتخابات گذشته، همواره این رأی بی واسطه مردم بوده که تعیین کننده نتایج انتخابات شده است.

وی افزود: همه ما به عنوان مجریان انتخابات، رویکرد اساسی و دغدغه مان برگزاری انتخاباتی سالم، امن، قانونی و با مشارکت فراگیر است؛ بنابراین از همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی زیر چتر جمهوری اسلامی که دارای مجوز فعالیت هستند برای حضور و مشارکت فعالانه در فرایند انتخابات ۱۴۰۰ دعوت می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه همه تلاش ما باید این باشد که تمامی علایق و سلایق موجود در درون خانواده انقلاب مجال رقابت داشته باشند؛ افزود: ما مطلقاً بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم. باید امانتدار اعتماد و توجهی باشیم که در این جایگاه حساس برگزاری انتخابات به ما به عنوان مجریان انتخابات شده است که این امانتداری هم جز به رعایت دو اصل بی طرفی و قانونمداری محقق نخواهد شد.

عرف در پایان گفت: باید رعایت این دو اصل، که در انتخابات گذشته هم معیار عمل بود در انتخابات پیش رو نیز تداوم داشته باشد و سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در واقع نقشه راه ما محسوب می‌شود، سرلوحه همه فعالیت‌ها و امور ما در اجرای قانون و برگزاری انتخابات قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =