تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در ۱۵ استان کشور

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در ۱۵ استان کشورخبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی گفت: در ۱۵ استان کشور دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه با تلاش مدیران حوزه، رؤسای دانشگاه ها و مسئولان نهاد نمایندگی در استان‌ها شکل گرفته است.

وی در نشست مشترک مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دهه ۸۰ در نشستی با مسئولان وقت نهاد؛ نهاد نمایندگی در واقع ابتدا نهاد نمایندگی حوزه علمیه در دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه در محیط های دانشگاهی، گفت: حدود ۱۷۰۰ عضو هیئت علمی طلبه و ۲ هزار مبلغ طلبه در فضای دانشگاه‌های ما فعال هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ۴۰ مرکز علوم اسلامی و حوزوی دانشگاهی اشاره کرد که به تربیت دانشجویان می‌پردازند و تاکید کرد: این مراکز به تربیت افراد با توانمندی مهندسی و مدیریت همراه با آشنایی با دانش حوزوی می‌پردازند.

رستمی افزود: ۱۰ درصد دروس دوره کارشناسی، دروس معارف اسلامی و مجموعه دروس با فضای حوزوی است و در مجموع ۲۰۰ عنوان کتاب درسی در این زمینه تألیف شده است.

وی همچنین با اشاره به شکل‌گیری مراکز پاسخ‌گویی به شبهات گفت: با توجه به فعالیت‌های این حوزه ۷۰ جلد کتاب موضوعی درباره پاسخ‌گویی به شبهات در دسترس دانشجویان قرار گرفته که این بخشی از برکات حوزه علمیه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دغدغه‌های شهید فخری‌زاده پیرامون فلسفه اسلامی و علوم پایه اشاره کرد و گفت، دغدغه این شهید بزرگوار این بود که فلسفه اسلامی علی‌رغم غنا و ظرفیت خود، دور از تحولات اجتماعی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا، بحث فلسفه مضاف و علوم انسانی بسیار مهم است اما هنوز ارتباط عمیق و وثیقی در این میان وجود ندارد.

رستمی با اشاره به اینکه «فرصت تولید و عرضه این محتواها را در حوزه‌های مختلف علوم انسانی داریم»، خاطرنشان کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، تولید انبوه دانش که منجر به سبک زندگی و فناوری شود ضروری است که در این بخش، حوزه نقش اصلی را دارد.

به گفته وی بیش از ۱۰۰ عنوان درس با پسوند اسلامی داریم که نظارتی بر محتوا و اساتید آنها نیست. هم حوزه باید به این بخش توجه کند و هم ما به عنوان نهاد نمایندگی باید در این بخش فعال باشیم.

کد خبر: 1084485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =