برپایی رویداد ملی - دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با تاکید بر این‌که شهید سلیمانی یک چهره بین‌المللی است، گفت: سازمان دانشجویان یکی از مهم‎ترین وظایف خود را بزرگداشت مفاخر ملی و دینی ایران می‌داند که در راستای عمل به این رسالت نیز اقدام به برگزاری رویداد ملی دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از مفاخر ماندگار و سرداران ملی در تاریخ ایران کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  مهدی عباسی با تاکید بر این‌که خون شهدا باعث تنومند شدن شجره طیبه انقلاب شده است، تصریح کرد: به برکت خون شهید سلیمانی، دانشجویان این مرز و بوم با انگیزه‌ای مضاعف در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت(ع) و سربلندی ایران اسلامی کوشش کرده‌اند و آنچه پیش روی دشمنان این سرزمین است، شکست دشمنان حتمی خواهد بود.

وی با بیان ضرورت شناخت علمی دقیق از ابعاد مختلف زندگی شخصی و حرفه ای و شیوه‌های مدیریت سردار سلیمانی، گفت: تبیین مکتب شهید سلیمانی و سیره عملی ایشان نیازمند کار دقیق علمی است تا بتوانیم الگوی خوبی به دانشجویان معرفی کنیم.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: نباید سردار سلیمانی را فقط به اقدامات و رشادت‌های ایشان در جبهه مقاومت محدود کرد، بلکه باید با اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی در میان دانشجویان، به شناساندن ابعاد گوناگون شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت.

عباسی افزود: در این سازمان، برنامه‌هایی به منظور تبیین و یادآوری جایگاه این سردار بزرگ برنامه‌ریزی شده است که در این زمینه می‌توان به همایش علمی- دانشجویی، همایش علمی- پژوهشی و فراخوان آثار هنری، ادبی و چندرسانه‌ای اشاره کرد.

وی افزود: نقش آفرینی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه شهید سلیمانی در تحولات منطقه و پیامدهای شهادت سردار سلیمانی از جمله محورهای همایش علمی- دانشجویی است.

به گفته عباسی، اجرای ۳۰ برنامه در شعب سازمان دانشجویان در استان‌ها از سوم تا سیزدهم دی ماه نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد ملی است.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با این رویداد، گفت: حدود ۲۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و صاحب‌نظران در شورای علمی این رویداد عضویت دارند که محورهای همایش علمی و پژوهشی با مشارکت آنها تدوین خواهدشد و انشاءالله این همایش همزمان با اربعین شهید سلیمانی در دهه فجر برگزار می‌شود.

عباسی با اشاره به فراخوان آثار ادبی و هنری، افزود: با همکاری ۴ واحد جهاددانشگاهی در استان‌های زنجان، خراسان جنوبی، فارس و واحد دانشگاه شهید بهشتی، آثار دانشجویان در زمینه‌های گوناگون ادبی و هنری و چندرسانه‌ای جمع‌آوری و به برترین آثار هدایایی اهدا خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر دانشجویی بودن این رویداد، گفت: به دلیل اینکه این رویداد اساسا یک رویداد دانشجویی است، اولین برنامه در این چارچوب نیز همایش علمی و دانشجویی خواهد بود که در قالب آن، در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، دانشجویان به ارائه مقالات علمی خود خواهند پرداخت.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: در این رویداد ملی، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های گوناگون ازجمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حوزه هنری، موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مکتب سلیمانی، سازمان صداوسیما و فرهنگسرای شهید سلیمانی مشارکت دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود، به سایت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به نشانی isojd.ac.ir  یا سامانه رویدادهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به نشانی roytab.ir مراجعه کنند و آثار خود را تا ۵ دی ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 1084500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =