کارگاه‌ تخصصی بتن، جهت بالا بردن دانش فنی و تجربی دانشجویان برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران شرق گفت: هدف از برگزاری کارگاه تخصصی بتن ارتقای دانش فنی، تخصصی و تجربی دانشجویان و فعالان حوزه ساختمان در کشور است تا از این طریق بتوانیم گامی موثر در بهبود کیفیت مصالح و طراحی بهینه در ساخت و سازها برداریم و حداقل آسیب ها را در مواجهه با بلاهای طبیعی متحمل شویم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمد قانونی بقا معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران شرق، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق در حوزه بتن درنظر دارد با افزایش دانش فنی و تخصصی دانشجویان در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی، کاربردی و آزمایشگاهی و با تکیه بر دانش فنی و تجربی محققان خود بتواند به بهبود ساخت و کاربرد بتن و بالابردن کیفیت بتن مصرفی در سازه ها کمک کند.

عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تصریح کرد: با توجه به علاقه مندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این واحد و پتانسیل بالقوه اساتید گروه عمران و شیمی، در ابتدا فعالیت‌ها در قالب طرح‌های تحقیقاتی در زمینه بتن تعریف و موفقیت‌هایی از جمله چاپ مقالات مختلف در زمینه بتن و کسب مقام‌های ملی توسط دانشجویان واحد در مسابقات کسب شد.

وی ادامه داد: براساس تجربیات کسب شده در این خصوص و دانش تخصصی اساتید واحد، برگزاری دوره های توانمند سازی برای ارتقای دانش تخصصی دانشجویان مهندسی عمران می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود کیفی ساخت و سازها در کشور ایجاد کند.

مدیر علمی کارگروه تخصصی بتن واحد تهران شرق، افزود: بر همین مبنا پیرو تجربیات بدست آمده در سالیان اخیر، و افتخارات کسب شده توسط واحد تهران شرق در زمینه‌های موضوعات مختلف بتن و مصالح ساختمانی، همچنین تجربیات و مشاهداتی که به ‌واسطه داوری مسابقات ملی بتن در سال اخیر باعث شد تا با کمک همکاران توانمند و فعال دانشگاه و برخی اساتید و متخصصان که دعوت ما را پذیرفتند با برگزاری کارگاه های نیم روزه تخصصی بتن، نسبت به بالا بردن دانش فنی و تجربی دانشجویان علاقمند اقدام کنیم. بر همین اساس با همکاری اساتید گروه های مختلف واحد تهران شرق و همراهی تعدادی از محققان متخصص فعال در این حوزه، هماهنگی های لازم برای برگزاری ۱۱ عنوان دوره جدید که قرار است در طول سال تحصیلی و تا زمان مسابقات ملی بتن در سال ۱۴۰۰ برگزار شود، انجام شده است.

وی ادامه داد: دوره‌هایی که برای آشنایی و توانمند سازی دانشجویان شرکت کننده در نوزدهمین دوره مسابقات ملی بتن به‌صورت کارگاه نیم روزه یا ۴ ساعته، برنامه ریزی شده است، به طور کلی هدف از برگزاری این دوره ها ارتقای دانش فنی، تخصصی و تجربی دانشجویان و فعالان حوزه ساختمان در کشور است تا به این طریق بتوانیم گامی موثر در بهبود کیفیت مصالح و طراحی بهینه در ساخت و سازها برداریم و حداقل آسیب ها را در مواجهه با بلاهای طبیعی متحمل شویم.

قانونی بقا خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی با توجه به داشتن امکانات سخت افزاری مناسب و دسترسی به منابع شن و ماسه و کارخانه سیمان تهران و نزدیکی و شهرک های صنعتی بزرگ کشور، پتانسیل بسیار مناسبی را برای تولید قطعات ویژه بتنی داراست. با توجه به پتانسیل تخصصی و تجربی بالای موجود در بین اساتید و دانشجویان واحد، در صورت حمایت و سرمایه گذاری می‌توان آینده ای درخشان را برای این واحد دانشگاهی متصور بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084502

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =