برگزاری دوره تربیت مدرس گام دوم انقلاب در سازمان بسیج اساتید کشور  

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره تربیت مدرس به منظور ایجاد فهم عمیق و مشترک و تراز از بیانیه و گفتمان سازی مفاد بیانیه گام دوم انقلاب بین استادان بسیجی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ محمود هاشمی با اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت مدرس گام دوم انقلاب  گفت: دوره تربیت مدرس به منظور ایجاد فهم عمیق و مشترک و تراز از بیانیه و گفتمان سازی مفاد بیانیه گام دوم انقلاب بین استادان بسیجی دانشگاه‌ها و جلوگیری از برداشت‌های جزء نگر و فقدان نگاه‌های کلان و جامع به بیانیه و کمبود استادان توانمند در تبیین بیانیه گام دوم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: موارد یاد شده مهم‌ترین مسائلی است که پیش بینی دوره‌های تربیت مربی استادان بسیجی در دانشگاه‌ها را ضروری و حیاتی ساخته است. لذا تربیت مربیان بسیجی بیانیه گام دوم انقلاب جهت ارتقای فهم و انگیزش استادان دانشگاه‌ها، لبیک گویی به تدابیر مقام معظم رهبری در فراخوان به کارِ روی بیانیه،  کمک به پیشبرد انقلاب اسلامی در نهادینه سازی بیانیه گام دوم، گفتمان سازی نقشه راه بیانیه با تولید ادبیات و تکثیر نیرو در دانشگاه‌ها و جامعه از اهداف اصلی این دوره است.

وی به شیوه برگزاری دوره تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: دوره تربیت مدرس در دو سطح طراحی شده است. سطح عمومی به آشنایی با ساختار کلان بیانیه، فهم دقیق از اجزای مفهومی و توانمندسازی برای عملیاتی نمودن بیانیه و سطح تخصصی به شناخت تفصیلی و عمیق در یکی از عرصه‌های تخصصی هفت گانه بیانیه گام دوم خواهد پرداخت و این دوره به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار عنوان کلی و 12 جلسه یک ساعت و نیمی در سه روز ( روزهای پنج شنبه -سه هفته متوالی ) از ساعت 8 تا 15 برگزار خواهد شد که اولین جلسه در روز پنج شنبه چهارم دی ماه برگزار می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: به استادان شرکت کنند پس از ارزیابی گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد و با توجه به ظرفیت محدود به خاطر شرایط کرونا استادانی هم که بصورت غیر حضوری شرکت می‌کنند گواهی شرکت در دوره (نه گواهی تربیت مدرس ) اعطا خواهد شد. با توجه با استقبالی که از دوره توسط استادان بعمل آمده در مرحله اول 30 نفر از اساتید شرکت خواهند کرد و سایر اساتید علاقمند، دغدغه مند و متقاضی که در این مرحله دعوت نشوند در اولویت دوره بعدی خواهند بود. 


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به عناوین و سرفصل های دوره (مبانی، بیانیه، نتایج) اشاره کرد و گفت: عناوین دوره شامل مبانی فهم گام دوم، تحلیل ساختار بیانیه گام دوم، نقشه راه تحقق گام دوم و الزامات عمل به بیانیه گام دوم است که اولین عنوان دوره شامل چرایی گام دوم؟ چیستی گام اول؟ روش شناسی فهم اندیشه و منظومه فکری مقام معظم رهبری و ریشه یابی بیانیه گام دوم (جایگاه راهبردی بیانیه گام دوم و ارتباط آن با فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی) است.

وی اضافه کرد:  دومین عنوان دوره شامل روش های تحلیل و روایت‌های موجود از بیانیه و روایت مبتنی بر مکتب انقلاب، عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه طی شده و دستاوردهای انقلاب (بقا و پیشرفت نظام و تثبیت مرحله دوم)، عظمت چشم انداز پیش رو (طلوع خورشید ولایت عظمی در بستر حرکتی تمدنی) و تبیین مرحله دولت و چیستی خودسازی انقلاب، جامعه و تمدن اسلامی و تفاوت با تمدن مهدوی و شبهات این مسئله و عظمت نقش جوانان به عنوان نیروهای پیش ران مبتنی بر مسئولیت و رسالت جوانان در بیانیه و بایسته ها و الزامات حضور جوانان در گام دوم است.

به گفته هاشمی، سومین عنوان دوره شامل اصول نقشه راه (تمرکز بر دولت سازی، مردم پایگی، ایمان محوری)، میادین عملیاتی گام دوم (هفت عرصه جهاد علمی پژوهش، رشد معنویت و اخلاق، تقویت اقتصاد مستقل،عدالت ومبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی)، حرکت عمومی، طرح و ساختار عملیات، جایگاه و نقش استادانی بسیجی در تحقق نقشه راه، رسالت مردم در گام دوم انقلاب (انتخاب، نظارت، تعاون و مشارکت و رسالت مسئولان در گام دوم انقلاب است. چهارمین عنوان شامل الزامات تحقق اهداف بیانیه گام دوم( تحول ایمانی، تحول گفتمانی، تحول ساختاری) است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =