دوره مجازی کوهپیمایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد

به همت اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و همکاری هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی این استان اولین دوره آموزش مجازی کوهپیمایی همگانی

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هدف از برگزاری این دوره هم افزایی و ارتقا سطح آگاهی علاقمندان به رشته ی ورزشی کوهپیمایی یاد کرد و گفت: دنبال کردن رشته های ورزشی به صورت تخصصی از برنامه های اصلی این دانشگاه در استان هرمزگان است.

محمد علی جماتی پور با بیان اینکه برگزاری دوره های آمورشی از مصوبات شورای تخصصی ورزش استان است اظهار کرد: احیای ورزش همگانی و ترویج آن در بین جوانان از رسالت های مهمی است که باید با جدیت دنبال شود.

این مسول عنوان کرد: آموزش های مستمر مجازی در رشته های مختلف با مدرسان مجرب و متخصص بهترین گزینه در دوران کرونایی است که دانشگاهیان می توانند با دنبال کردن آن نهایت بهره را از این فرصت ها ببرند.

مسوول کارگروه همگانی هیات کوهنوردی استان هرمزگان با اشاره به استقبال پر شور ورزشکاران از این کارگاه گفت: حضور شرکت کننده در این کلاس آموزشی بیانگر عزم جدی ورزشکاران در بالا بردن سطح آگاهی خود در این رشته ی مهیج دارد.

امین حکمت نیا هدف از برگزاری این کارگاه را هم افزایی و بالا بردن سطح آگاهی ورزشکاران در راستای حفظ طبیعت و چگونگی حضور در کوهستان دانست و اظهار کرد: بدون تردید ورزشکاران با اخلاق حرفه ای که دارند از محیط کوهستان مواظبت می کنند اما آموزش اصولی با طرح درس فدراسیون کوهنوردی زیر نظر مربیان و مدرسان مجرب از نیازهای مبرم برای یک ورزشکار است.

این مسوول گفت: شناخت  مسیرهای ایمن و مسایل زیست محیطی کوهستان ، مسیریابی و جهت شناسی ، آشنایی با تجهیزات، نحوه پیمایش و خطرات کوهستان از مواردی بود که در این دوره آموزش داده شد.

کد خبر: 1084574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =