افتتاح دومین مرز رسمی ایران و پاکستان

دقایقی پیش، با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، مرز ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رسمی فعال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: صبح امروز با حضور مسئولان رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری و در ۱۲۰ کیلومتری بندر مهم چابهار، افتتاح شد.

وی افزود: پس از مرز میرجاوه، مرز ریمدان نیز به عنوان مرز رسمی از امروز فعالیت خود را برای تجارت بین ایران و پاکستان، فعال می‌شود که پیش از این مانند پیشین، کوهک و جالق به صورت بازارچه فعال بود.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: تجارت کشورمان با پاکستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در ۸ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۷۳۸ هزارتن کالا به ارزش ۷۰۸ میلیون دلار تبادل تجاری صورت گرفته است که سهم صادرات کالا به پاکستان یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن به ارزش ۵۹۰ میلیون دلار بوده و سهم واردات از پاکستان نیز ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار بوده است.

لطیفی در خصوص مرز ریمدان افزود: با تغییر این مرز از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام همه رویه‌های گمرکی فراهم شده است و با انجام رویه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری از این پس شاهد رونق بیشتر این منطقه از کشورمان خواهیم بود.

لطیفی تصریح کرد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکی مستقل برای این مرز فراهم شده است و می‌توان شاهد افزایش ترانزیت کالا در کنار تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

وی افزود: انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم ارایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم یدکی ماشین الات و... عمده کالاهای صادراتی کشورمان به پاکستان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =