دانشگاه‌ها باید به سمت ایده‌های کارآفرینی گام بردارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه ها باید به سمت ایده‌های کارآفرین پیش روند، و از دانشجویان خواست تا ایده هایی که منجر به اشتغال و ایجاد فضای کاری جدید می‌شود را ارائه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید در بستر فضای مجازی و با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان جانی‌پور، روسای واحدهای استانی، معاونان و مدیران  واحد ها  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کرم جانی پور  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض خیر مقدم  به دانشجویان جدید الورود و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری" دانشجوی موفّق کسی است که خوب درس بخواند؛ خوب تهذیب اخلاق کند و خوب به ورزش بپردازد" . باید علم ارزشمند و مفیدی را برای خود و جامعه انتخاب کند و به همراه علم آموزی، معنویت را هم تحصیل کند.

بر اساس این گزارش کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج تصریح کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی افزایش کیفیت آموزش و تحقیق در کنار انقلابی و اسلامی کردن محیط دانشگاه است.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان در حوزه آموزش حضوری همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با طراحی و توسعه سامانه آموزش مجازی  و برگزاری کلاس‌های مجازی باعث شد تا دانشجویان از آموزش عقب نمانند.

جانی‌پور خاطرنشان کرد: باید دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین پیش روند و از دانشجویان درخواست کرد ایده هایی که منجر به اشتغال و ایجاد فضای کاری جدید می شود را ارائه کنند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین هاشمی پور مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان با تبریک به دانشجویان جدید الورود گفت: اسلامی شدن دانشگاه از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.  به فرموده امام راحل انقلاب اسلامی مراد از اسلامی شدن دانشگاه وابسته نبودن به شرق و غرب و مستقل بودن آن است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (علیه السلام) در رابطه با ارزش علم و دانش افزود: دانشمندان همیشه زنده هستند و همیشه از آن ها به نیکی یاد می شود و حتی اگر جسم آن ها از بین برود ارزش و دانش آن ها در قلب مردم باقی خواهد ماند.

هاشمی‌پور  در پایان از دانشجویان خواست برای رفع تحریم های دشمنان و خنثی کردن نقشه‌های شوم آنها از نظر علمی خود را قوی کنند  و در کارها  برنامه ریزی هدفمندی و دقیق داشته باشند و روز به روز به سمت توانمندی بیشتر و تهذیب نفس حرکت کنند.

در پایان جلسه توجیهی حجه السلام و المسلمین غفاری مدیر فرهنگی استان ضمن معرفی حوزه فرهنگی وظیفه این حوزه را ارائه خدمات مناسب و ایجاد محیط امن برای دانشجویان بیان کرد و گفت: دانشجویان باید فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را به شکلی شایسته و مطابق با الگوهای اسلامی و ایرانی  انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =