ناوگروه هفتاد و یکم نداجا به آب‌های بین‌المللی اعزام شد

هفتاد و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و ناو بالگردبر خارک، برای انجام ماموریت به آب‌های دوردست اعزام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مراسم استقبال از هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی لاوان که برای انجام ماموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب المندب، عازم آب‌های آزاد شده بودند، با حضور امیر دریادار دوم تذکر فرمانده منطقه یکم امامت و جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، در بندر عباس برگزار شد.

امیر دریادار دوم جعفر تذکر فرمانده منطقه یکم امامت در این مراسم، ضمن خیرمقدم و خداقوت به کارکنان هفتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی در اجرای ماموریت گفت: اینکه ناوهای ما صدها مایل دورتر از مرزهای میهن اسلامی برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران عزیزمان حضور فعال دارند، جای غرور بسیار دارد.

وی با بیان اینکه رصد و شناسایی شناورهای بیگانه در آب‌های بین المللی در کنار حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران از وظایف مهم ناوگروه‌های اعزامی به خلیج عدن است، اظهار کرد: ما از منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد و با هیچ کشور و نیروی بیگانه ای در منطقه و فرامنطقه شوخی نداریم. امنیت منافع ما، خط قرمز ماست.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، نقش خانواده‌های کارکنان نداجا اعزامی به ماموریت‌های طولانی را نقشی مهم و اساسی دانست و افزود: در واقع، حضور نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی، با حضور در آب‌های آزاد، نتیجه ایثار و از خود گذشتگی کارکنان و خانواده‌هایشان است.
تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران، خلیج عدن و تنگه باب المندب، رساندن پیام صلح و دوستی ایران به سایر کشورهای حاضر در خلیج عدن از اهداف ماموریتی این ناوگروه بوده است.

بنا بر این گزارش، هفتاد و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متشکل از ناوشکن البرز و ناو بالگردبر خارک نیز، برای انجام ماموریت به آب‌های دوردست اعزام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =