تلاش دولت و مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی/ شب یلدا قطع‌کننده زنجیره کرونا باشید

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه مردم در شب یلدا در خانه بمانند و قطع‌کننده زنجیره انتقال باشند، گفت: دولت و مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی در تلاش هستند و از دیگر اقدامات‌مان همسان‌سازی آنها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب (س) اسوه صبر و ایستادگی روز مبارک و فرخنده‌ای است که کشورمان به آن بسیار توجه می‌شود.

با ورود کرونا ویروس از اسفند ماه سال گذشته بیش از پیش ارزش و اهمیت پرستاران جامعه برای مردم آشکار شده و در این بین پرستاران به همراه پزشکان و کادر درمان توانستند جان بر کف بگیرند و به وظایف خود در التیام درد بیماران به خوبی جامه عمل بپوشانند.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس به همراه علیرضا شریعت فرماندار ویژه، احمدعلی رمضانی مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل و دیگر مسؤولان شهری عصر امروز با بازدید از بیمارستان‌های امام خمینی(ره) سانتر بستری و درمان کرونا ویروس، بیمارستان ۱۷ شهریور، بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستا امام علی(ع) و بیمارستان شمال به دیدار پرستاران و کادر درمان رفته و از نزدیک این روز بزرگ را به آنها تبریک گفت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، به سوالی مبنی بر آخرین تصمیمات تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی در بیمارستان‌ها در قالب کادر درمان پاسخ گفت.

رضا حاجی‌پور اظهار کرد: نیروهای شرکتی و پیمانی از نیروهای پرتلاش و خدوم در بدنه بهداشت و درمان هستند که در ایام ورود ویروس کرونا و قبل آن همه تلاش‌ها و زحمات‌ آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در بحث همسان‌سازی حقوق کارمندان در سطح کشور تلاش‌های خوبی شده و این اقدامات در سطح کشوری برای نیروهای شرکتی و پیمانی هم لحاظ می‌شود، افزود: دولت و مجلس تمام قد از این تصمیم دفاع می‌کنند البته مجلس پیشنهاداتی داده تا موضوع همسان‌سازی در کشور انجام شود البته این اتفاق افتاده است و مصوبات آن انجام شد.

نماینده مردم آمل در مجلس بیان کرد: دولت بخشی از همسان‌سازی‌ها را اجرایی کرده و تمام تلاش مجلس بر این است تا دوباره فشار مضاعف بر دولت وارد شود ولی هم‌اکنون در شرایط اقتصادی خاص قرار داریم و دولت توان ندارد که در حال حاضر یکسان‌سازی را اجرا کند.

این مسؤول یادآور شد: این مهم از اقدامات اساسی مجلس است و حتی در بحث بازنشستگان و معلمان هم موضوع همسان‌سازی در مجلس مصوب شده ولی دولت آن را اجرا نکرده است زیرا هم‌اکنون توان لازم را ندارد.

حاجی‌زاده با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان آمل و مهمترین راه برون‌رفت از آن، به خبرنگار فارس، گفت: تداوم یا عدم تداوم وضعیت قرمز به خودمان برمی‌گردد و این مهم شامل مراعاتی است که خودمان باید انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا یک ویروس خطرناک است، ادامه داد: دولت، مجلس و وزارت بهداشت و درمان هم‌اکنون در حال تلاش برای ارائه راهکارهایی برای خروج برخی شهرها از وضعیت قرمز است، برگزاری دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و جمع دوستانه چند نفره منجر به وضعیت قرمز می‌شود و در نهایت میزان بستری کرونایی و فوتی بیماران کرونایی بسیار بیشتر از گذشته می‌شود.

حاجی‌پور در توصیه جدی به هموطنان برای عدم برگزاری آئین شب یلدا به صورت دورهمی‌های چندین نفره چند ساعته، بیان کرد: شب یلدا به عنوان بلندترین شب سال را در پیش داریم و مردم در آن طی سال‌های گذشته دورهمی چندین ساعته داشتند، از مردم می‌خواهم تا از این خواسته برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان بگذریم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمل برای همیشه در طول یک سال گذشته تاکنون با وضعیت قرمز و حتی فراتر از آن روبرو بوده و در مدت زمان بسیار کوتاه وضعیت زرد یا نارنجی داشتیم، گفت: کادر درمان، پزشکان و پرستاران واقعا از جان خود در مدت یک سال گذشته در مقابله با کرونا گذاشتند و باید به آنها خداقوت و خسته نباشید گفت.

این مسؤول با گرامیداشت روز پرستار و تبریک آن به کادر درمان پرتلاش، بیان کرد: با مراعات سفارش‌ها و رعایت پروتکل‌های ستاد کرونای کشور به حفظ جان خود و دیگران بپردازیم هر چند شهرستان آمل از زمان ورود کرونا تاکنون حداکثر مواقع قرمز بود و همچنان قرمز است ولی تنها راه برون‌رفت از آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه بسیاری از کادر درمان، پرستاران و پزشکان در راه مبارزه با کرونا به این ویروس مبتلا شده، جان خود را از دست دادند و به عنوان شهید مدافع سلامت جان‌فشانی داشتند، گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا مردم از دورهمی‌ها خودداری کنند و برای حفظ جان خودمان، قطع زنجیره کرونا و کاهش خستگی کادر درمان و پرستاران با همدلی و مراعات پروتکل‌های بهداشتی در خانه بمانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =