کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در خط مقدم امور فرهنگی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در خط مقدم کار فرهنگی دانشگاه‌ها هستند و پیشرفت بیشتر در امور فرهنگی را مستلزم حضور و فعالیت آنها در دانشگاه دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، امیررضا نقش در نشست صمیمی با دانشجویان و فعالان کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: نیازمند جبهه فرهنگی هستیم؛ بنابراین باید با همفکری و هم‌اندیشی، هم‌راستا و هم‌هدف باشیم تا بتوانیم شبکه‌ای از دانشجویان علاقه‌مند و باانگیزه را ایجاد کرده و با ایجاد شبکه‌های فرهنگی مناسب بتوانیم در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ کنیم تا در کار فرهنگی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم.

وی دانشجویان و فعالان کانون‌های دانشجویی را در خط مقدم فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها دانست و تأکید کرد: به امور فرهنگی نباید از دید و منظر اداری نگریست؛ بلکه دانشجویان متعهد و باانگیزه با وجود همه ناملایمات و کمبودها باید در محور مشترک و با کمک هم فعالیت‌های فرهنگی را پیش ببرند. پیشرفت بهتر هرگونه کار فرهنگی مستلزم حضور و فعالیت دانشجویان و کانون‌های دانشجویی در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه ضعف در شبکه‌سازی فرهنگی یکی از مسائل مهم بوده و تشکل‌های دانشجویی تبلور نقش هدایتگری نسل دانشجو و متضمن روح اسلامی در دانشگاه‌ها هستند، عنوان کرد: رعایت خلوص و صداقت شعور و باور دینی، تیزهوشی و درایت و جدی گرفتن دروس ازجمله رسالت‌های تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان است.

نقش برخوردهای افراطی، تأثیرپذیری از احزاب و گروه‌های خارج از دانشگاه و تفرقه و اختلافات داخلی را از نمونه‌های بارز آفات و خطرات جدی برای تشکل‌های دانشجویی ذکر کرد.

وی خود را بخشی از بدنه تشکل‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد فضا و امکانات را برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی فراهم کرده‌ایم و دست آنها را باز گذاشته‌ایم. همه برنامه‌ها با مجوز هیئت نظارت استان انجام شده است.

در پایان این دیدار دبیران تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود درباره فعالیت هر چه‌بهتر در دانشگاه پرداختند و با قدردانی از همراهی و همکاری رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، همکاری هرچه بیشتر رئیس و مدیران اجرایی دانشگاه با دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی را خواستار شدند.

درادامه علی اکبرحسین رضا معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف آباد به کارگیری دیدگاه‌های دانشجویان در امور دانشگاه به ویژه فعالیت های فرهنگی را ضروری دانست و اظهار داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه تلاش زیادی برای فعالیت بیشتر کانون‌ها انجام داد تا بتواند مشکلات پیش‌رو را حل کند و اکنون نتیجه این تلاش و پیگیری‌ها، فعالیت ۲۱ کانون فعال دانشجویی در حوزه‌های مورد نیاز جامعه و دانشجویان به‌صورت مجازی است.

وی با بیان استقبال از حضور دانشجویان متعهد و متدین در کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و استفاده از این افراد در امور مختلف فرهنگی، درباره  فعالیت کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در برگزاری برنامه‌ها تشریح کرد: در ایام گذشته برنامه‌های خوبی با حضور کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد که این نشان از سطح بالای فکری و تمایل برای تأثیرگذاری در آینده کشور توسط دانشجویان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به‌کارگیری دیدگاه‌های دانشجویان در امور دانشگاه به‌ویژه فعالیت‌های فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در مسائل فرهنگی همواره اختلاف‌نظر فراوان است؛ اما سعی بر این بوده تا دیدگاه‌های سازنده و تأثیرگذار را در امر تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی به‌کار بندیم.

به گزارش آنا، در پایان این دیدار که رئیس دانشگاه هم حضور داشت، دبیران تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود درباره فعالیت هر چه‌بهتر در دانشگاه پرداختند و با قدردانی از همراهی و همکاری رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، همکاری هرچه بیشتر رئیس و مدیران اجرایی دانشگاه با دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی را خواستار شدند.

درادامه حجت الاسلام و المسلمین مجید میرزایی وجود تشکل‌های دانشجویی منسجم با اهداف الهی را از ارکان مهم سیاسی و فرهنگی دانشگاه دانست و اظهار کرد: امروز روزی است که دانشجویان باید سیاسی باشند و بدانند با سیاست عین دیانت می‌توانند در محیط‌های دانشگاهی تحول ایجاد کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه کافی اعضای تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی به دروس دانشگاهی، آنان را پیشگامان علم، فرهنگ و سیاست دانست و افزود: این افراد باید از نظر علمی نیز در دانشگاه پیشگام و پیش‌رو باشند. اینکه اعضای تشکل‌ها از نظر درسی در سطح پایینی قرار داشته باشند، جلوه خوبی ندارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خطاب به دبیران تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی گفت: اگر با خلوص نیت وارد میدان شوید و در همه فعالیت‌هایتان رضایت پروردگار را مدنظر قرار دهید، قطعاً به اهداف خود که خدمت به دانشگاه، جامعه و انقلاب اسلامی است خواهید رسید.

میرزایی عنوان کرد: اکنون فعالیت‌های دانشگاه به‌صورت مجازی بوده که نیازمند اطلاعات، تفکر، پژوهش و بررسی بیشتری است و امیدواریم که تلاش دانشجویان به پویایی دانشگاه بیفزاید و نباید اجازه دهیم در شرایط کرونایی فعالیت‌های دانشگاه در عرصه‌های مختلف کم‌رنگ شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تاکنون در عرصه‌های مختلف بسیار قوی عمل کرده و با پیگیری‌های حوزه فرهنگ و معاونت دانشجویی توانستیم حضور کانون و تشکل‌های دانشجویی را پررنگ‌تر کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، در پایان این دیدار که رئیس و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه هم حضور داشتند، دبیران تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود درباره فعالیت هر چه‌بهتر در دانشگاه پرداختند و با قدردانی از همراهی و همکاری رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه، همکاری هرچه بیشتر رئیس و مدیران اجرایی دانشگاه با دانشجویان فعال در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی را خواستار شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084662

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =