سامانه کرسی‌های نظریه‌پردازی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی سامانه‌ کرسی‌های نظریه‌پردازی در این معاونت خبر داد.

علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین فعالیت‌های پژوهشی این معاونت اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری شیوع کرونا بر فعالیت‌های مختلف در کشور، اجازه نداده‌ایم که این موضوع بر کیفیت فعالیت‌های پژوهشی معاونت علوم انسانی اثر بگذارد. در واقع آموزش و پژوهش تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

وی افزود: ما فعالیت‌های پژوهشی را در این مدت به سمت سامانه‌های مجازی هدایت کردیم به طوری که شاهد افزایش کمی و کیفی فعالیت‌ها نسبت به گذشته بوده‌ایم. ابلاغ بخشنامه برگزاری مجازی کرسی‌های علمی و ترویجی به واحدهای دانشگاهی، از جمله اقداماتی بوده است که خوشبختانه با توجه به استقبال گسترده استادان، در بستر سامانه دان درحال انجام است.

عراقیه ادامه داد: طراحی 23 دوره توانمندسازی تخصصی برای اعضای هیئت علوم انسانی و هنر در فصل تابستان، اقدام بسیار خوبی بود که با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها انجام شد. در یکی از این دوره‌ها با عنوان دوره نخست دوره تخصصی «حکمی سازی علوم انسانی و هنر»، هزار نفر از اعضای هیئت علمی ثبت نام و از طریق سیستم ال ام اس واحد الترونیک در این دوره‌ها شرکت کردند. برگزاری این 23 دوره به نوبه خود در دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر بوده است.

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اداره کل پژوهش معاونت علوم انسانی در فاز جدید فعالیت‌های خود، نسبت به برگزاری وبینارهای تخصصی در قالب فضای مجازی اقدام کرده است. در این زمینه از طریق سامانه پژوهشیار و دبیرخانه طرح پایش، نسبت به منسجم سازی پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری در یک سامانه جامع اقدام کرده‌ایم. این پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها باتوجه به حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناسایی شده‌اند و بهترین آن‌ها در وبینارهای تخصصی از سوی دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید اداره کل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد گفت: طراحی سامانه کرسی‌های نظریه پردازی در معاونت علوم انسانی و هنر، یکی از طرح‌های جدید این اداره کل محسوب می‌شود. تمامی اعضای هیئت علمی سراسر کشور می‌توانند در این سامانه حاضر شوند و ایده‌ها، مقالات و کتاب‌های خود را به عنوان کرسی‌های علمی و ترویجی ارائه کنند.

عراقیه اضافه کرد: در این سامانه، یک نفر از اعضای هیئت علمی به عنوان ارائه دهنده، یک نفر به عنوان ناقد و یک نفر به عنوان مدیر جلسه ثبت خواهند شد. همچنین علاوه بر تشکیل فضای اندیشه ورزی، تفکر و مباحثاتی در سامانه برگزارکنندگان کرسی علمی و ترویجی از امتیاز پژوهشی برخوردار خواهند شد. البته ناقد جلسه وظیفه رد یا تایید ایده مطرح شده را ندارد بلکه وظیفه بیان نکات ضروری و مثبت در جهت تکمیل شدن ایده را بر عهده دارد. مدیر جلسه نیز از امتیاز فرهنگی ویژه برخوردار خواهد شد.

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های داخلی، ملی و بین المللی نیز با همکاری مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه یکی از برنامه‌های آینده ما خواهد بود که به دنبال اخذ درجه isc برای این همایش‌ها هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =