انجمن روانشناختی در مرکز مشاوره واحد تبریز تأسیس می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از تاسیس انجمن روانشناختی در مرکز مشاوره امین این واحد دانشگاهی خبر داد.

سعید وحیدی مهر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت مرکز مشاوره امین این واحد دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت مرکز مشاوره امین واحد تبریز به صورت مجازی انجام می‌شود و دانشجویان می‌توانند از طریقی لینک درج شده در صفحه اصلی سایت و کانال دانشگاه، از خدمات مشاوره‌ای این مرکز به صورت آنلاین بهره‌مند شوند.

وی افزود: باتوجه به این که شهر تبریز از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد، مرکز مشاوره امین دانشگاه آزاد تبریز آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت حضوری را دارد و دانشجویان و والدین می‌توانند براساس برنامه زمان بندی شده به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه داشته باشند.

وحیدی مهر ادامه داد: شرایط این روزهای جامعه و بروز خلاءها و مشکلات جدید، سبب شده است که نیاز مردم به مراکز مشاوره افزایش داشته باشد. در واقع امروز ما نیازمند نسخه‌های جدید و ابداعی برای حل مشکلات روحی و روانی مردم جامعه هستیم در غیر این صورت، افزایش شکاف‌های اجتماعی و فرهنگی مشکلات گسترده‌ای برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز درباره برنامه‌های مرکز مشاوره امین در زمینه کاهش استرس دانشجویان در ایام منتهی به امتحانات گفت: برنامه ما این است که به وسیله لینک‌های درج شده در سایت دانشگاه‌ها، برنامه ویژه‌ای برای کاهش استرس دانشجویان در ایام امتحانات و افزایش مهارت‌آموزی آن از طریق ارتباط با استادان مرکز مشاوره دانشگاه داشته باشیم. این موضوع کاهش استرس دانشجویان و افزایش تمرکز دانشجویان در ایام امتحانات را درپی خواهد داشت.

وی تاسیس انجمن روانشناختی را یکی از برنامه‌های مهم مرکز مشاوره امین واحد تبریز در ماه‌های آینده دانست و بیان کرد: این انجمن روانشناختی فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشریات علمی و ترویجی را برعهده دارد. در واقع این انجمن، پایه فعالیت‌های روانشناختی در شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

وحیدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره واحد تبریز در ماه گذشته ۱۹ جلسه برگزار کرده است؛ همچنین ۱۱ خانم و ۵ آقا به مرکز مراجعه داشته‌اند که از این میان، ۸ نفر در کاردانی ناپیوسته و پیوسته بوده‌اند. مشاوره تحصیلی، ازدواج و خانواده، جزو اصلی‌ترین موضوعات مدنظر افراد مراجعه کننده بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084692

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =