طرح پویش پاسخ به نیاز صنعت و جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح پویش و آموزش های همگام با صنعت در این دانشگاه می تواند به نحو احسن پاسخ به نیاز جامعه و صنعت باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست مشترک رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکاء به منابع دولتی در فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آزمایشگاهی در بالاترین سطح کشور مشغول به فعالیت است و بسیاری از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مناصب مهم تحقیقاتی و شغلی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خود را نزدیک به بخش خصوصی و صنعت می داند و حرکت هایی نظیر طرح پویش و آموزش های همگام با صنعت در واحد اصفهان(خوراسگان) به نحو احسن می تواند پاسخ به نیاز جامعه و صنعت باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مزایای طرح پویش خاطر نشان کرد: در طرح پویش برای دانشجویان برنامه ای تعریف می شود که در نهایت در کنار آموختن آموزش های تئوری، ارتباط با صنعت را خواهند داشت و افراد علاقه‌مند می توانند در قالب این طرح همزمان با تحصیل تعدادی از واحدهای کارآموزی خود را به صورت جدی و تعریف شده بگذرانند.

نجفی، موضوع دوم طرح را پایش معرفی کرد و افزود: در این طرح هدف‌گیری و هدایت دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت نیازهای صنعت است که این تعامل با آن تعاملی که با اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی اصفهان انجام شده در حال پیگیری و فعالیت است.

وی، طرح رویش را سومین گام دانشگاه عنوان کرد و گفت: پس از این دو گام دانشجو صنعت را می شناسد و دانشجویی که صنعت را بشناسد و آموزش یا پایان‌نامه‌اش بر اساس نیاز صنعت باشد، به‌قدری خلاق خواهد بود که می‌تواند بستر شرکت‌های جدید، نوآور و دانش‌بنیان را فراهم کند و به جای اینکه به دنبال استخدام باشد خود یک استخدام کننده و کارآفرین خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: نباید دانشگاه از جامعه جدا دیده شود بلکه دانشگاه نماد فرهیختگی جامعه است از این رو باید ملاک ما چاپ مقالات کاربردی و مبتنی بر نیازهای جامعه و صنعت باشد تا در آینده اثرات ملموس آن نمودار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084694

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =