ترویج ازدواج دانشجویی با حذف فرهنگ تجمل‌گرایی محقق می‌شود/ ارائه راهکار و مشاوره در راستای تقویت بنیان خانواده

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، گفت: مهمترین اقدام دانشگاه‌ها در راستای ترویج و تسهیل ازدواج فرهنگ‌سازی است؛ چراکه بسیاری از مشکلات ما در این زمینه ریشه در فرهنگ تجمل‌گرایی دارد.

هانی فکری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متناسب با مناسبت‌ در فضای مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون فعالیت‌های فرهنگی بیش از گذشته کانون در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است تا جایی‌که اقدام به راه‌اندازی کانون در این فضا کردیم تا بتوانیم فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: همانند سایر واحدهای دانشگاهی برای حضور فعال دانشجویان و اساتید و کارمندان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته است. همچنین متناسب با تقویم جشنواره، عمده آثار و محتواهای تولید شده با موضوعات دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی و روز دانشجو است و قطعا آثار برگزیده بعد از آخرین موضوع جشنواره یعنی دهه مبارک فجر اعلام خواهد شد.

فکری افزود: عمده محتواهای تولید شده در خصوص شهادت سردار، خاطرات تصویری و فیلم‌هایی است که در آرشیوهای شخصی موجود بوده، البته این آثار پراکنده است؛ چراکه سالگرد شهادت سردار را  پیش رو داریم و پیش‌بینی می‌کنیم عمده آثار با کیفیت‌تر در آن تاریخ منتشر شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر موفق شدیم به مناسبت روز دانشجو و با محوریت نقش دانشجو در برابر ترور دانشمندان هسته‌ای اولین کرسی آزاد اندیشی را در فضای مجازی به صورت مکتوب و به شیوه‌ای نوین اجرا کنیم که با استقبال خوب دانشجویان روبرو شد. قطعا با فعال‌تر شدن معاونت فرهنگی با توجه به شرایط حاضر این گونه فعالیت‌ها به فضای خصوصی دانشجویان راه پیدا خواهد کرد و وجدان بیدار دانشجویی را بیش از گذشته برخواهد انگیخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، گفت: مهمترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی مطالبه گری و عدالت محوری است و سعی داریم با برگزاری نشست‌هایی با دانشجویان و بررسی مشکلات و دغدغه‌های آنان و تلاش در جهت رفع موانع بستر لازم را برای توسعه تشکل‌ها فراهم کنیم.

فکری تصریح کرد: یک کانون فرهنگی با درخواست پنج نفر از دانشجویان آغاز شده و پس از طرح در شورای فرهنگی دانشگاه و کسب مجوز اقدام به عضو گیری می‌کنند. البته اساسنامه و دیگر مجوزها و مشخصات اعضای اصلی باید در سامانه مدیریت کانون ها ثبت شوند. دانشگاه باید کلیه امکانات اولیه اداری را در اختیار کانون ها قرار داده و در بودجه فرهنگی، واحد دارای ردیف بودجه است.

وی با اشاره به اینکه در راستای کمک مومنانه تا به حال چندین رزمایش انجام شده است، گفت: در اسفندماه سال گذشته در جهت کمک به سیل زدگان جنوب شرق استان حدود ۱۸میلیون تومان کمک‌رسانی شده است. هم اکنون نیز برنامه ای برای شب یلدا در دست اجرا داریم. بنابراین از هر فرصتی در راستای کمک رسانی به نیازمندان استفاده می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، اظهار کرد: مهمترین اقدام دانشگاه‌ها در راستای ترویج و تسهیل ازدواج فرهنگ سازی است؛ چرا که بسیاری از مشکلات ما در این زمینه فرهنگی و ریشه در فرهنگ تجمل گرایی است در مرحله دوم با برگزاری ازدواج‌های دانشجویی ارزان می توان در این راستا گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای فکری و مشاوره، حفظ و انسجام خانواده، تقویت بنیان خانواده، تبلیغ سبک زندگی اسلامی، استفاده از الگوهایی در سبک زندگی جوانان، مشاوره تحصیلی، روش‌های مطالعه و در مجموع حل مخاطرات روانشناختی و مشکلات دانشجویان در این زمینه از عمده مشاوره‌هایی است که در مرکز مشاوره امین ارائه می‌شود. همچنین  در ایام کرونا با راه‌اندازی گروه‌های مشاوره در فضای مجازی، برگزاری وبینار و  نیز از طریق ارتباط تلفنی دفتر مشاوره دانشگاه آماده خدمات‌رسانی به دانشجویان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =