پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تجلیل شدند

همزمان با اختتامیه هفته پژوهش و فناوری، از ۴ پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مراسم اختتامیه و تجلیل از پژوهشگران برتر هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان  به دلیل بیماری کرونا  و  رعایت دستورالعملهای بهداشتی به صورت مجازی و ویبنار برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن بر شمردن اهمیت و نقش پژوهش در جامعه، پژوهش و فناوری را  راهبرد اساسی و مهم در رفع معضلات و مشکلات جامعه در زمینه های مختلف خواند.

وی با اشاره به احادیث ائمه اطهار(ع) در خصوص علم گفت: داشتن علم می تواند انسان را بر همه چیز مسلط نماید و او را  سریعتر به راه سعادت و مسولیتهایی که برعهده دارد، برساند.

براتی با اشاره به اینکه با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی، دانشگاه های کشور، در زمینه های مختلف از فناوری، تکنولوژی و تربیت دینی و اسلامی پیشرفت و تحولات عظیمی را داشته اند تصریح کرد: امروز نام دانشگاههای کشورمان در سراسر جهان در زمینه های مختلف از نانو، پزشکی، صنعتی، تحقیقاتی و فرهنگی می درخشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این مطلب که دانشگاه موفق امروز، دانشگاهی است که علاوه برکارآفرینی، پاسخگوی مسائل و نیازهای روز جامعه باشد افزود: در دوران مدیریت، طهرانچی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تحولات بسیار زیادی در مزینه های علمی و تحقیقاتی در کشور ایجاد شده است و اکنون این دانشگاه در حال حرکت به سوی دانشگاه حل مساله گام بر می دارد و تاکنون موفقیتهای زیادی نیز در این راه کسب کرده است.

براتی با اشاره وجود کارگاهها، آزمایشگاهها، مراکز رشد و تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان فعال، نخبگان و محققان برجسته و طراز اول در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، رفع نیازهای صنایع از قبیل ساخت قطعات فلزی مور نیاز شرکت ملی حفاری ایران، ساخت  بردهای الکترونیکی مورد نیاز صنایع را جمله گام های  دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در راستای رفع مشکلات و معضلات صنایع خواند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تلاش و کوشش جهادی در کنار استفاده به روز از تکنولوژی و علم به همراه اخلاق و معنویت  را از معیارهای مهم برای رفع نیازهای جامعه اعلام کرد و از اساتید و دانشجویان خواست در این زمینه تلاش وافری بیش از گذشته داشته باشند.

اشکان غفوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که میزبانی این نشست را برعهده داشت، با اشاره به آغاز هفته پژوهش از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه به ارایه گزارشی از فعالیتهای پژوهشی دراین هفته پرداخت.

وی برگزاری ۵ مسابقه در سطح استانی و ملی، 34 سخنرانی علمی و تخصصی، برگزاری کارگاه آموزشی، استاراپ  به صورت مجازی را از جمله این برنامه ها خواند.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و سپاس از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

بنابراین گزارش، پرویز عسگری از واحد اهواز در گروه علوم انسانی، خانم لاله رومیانی از واحد اهواز در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، سید محسن پیغمبران زاده از واحد ماهشهر در گروه فنی و مهندسی، فرید جمالی شهنی از واحد اهواز در گروه علوم پایه به عنوان  پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان معرفی و تجلیل شد. در این مراسم، همچنین محمد یوسفی دانشجوی رشته شیمی واحد ماهشهر به عنوان دانشجوی پژوهشگر برتر معرفی شد.  

در این مراسم همچنین از ۸ دانشمند برابر اسناد دو درصد برتر دنیا توسط دانشگاه استنفورد، کتابداران برتر، کارمندان پژوهشی برتر، مدیران و معاونین پژوهشی دانشکده ها، برگزیدگان پنجمین جشنواره فناور نانو، نشریات برتر، مرکز رشدو یک شرکت  دانش بنیان برترتجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1084724

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =