جهش تولید با توسعه نوآوری و خلاقیت محقق می‌شود/ فعالیت ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

رئیس دفتر رئیس جمهور در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب گفت: اگر به دنبال شعار جهش تولید هستیم، باید به توسعه نوآوری و خلاقیت اهمیت دهیم. دولت نیز وظیفه دارد به گونه ای قانون گذاری کند تا فعالیت های پژوهشی و فناورانه تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح امروز در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب اظهارکرد: باید قبول کنیم که دنیای امروز با دنیای دیروز کاملا متفاوت است؛ در گذشته شرکت های بزرگ دنیا بر پایه پول ایجاد شده بودند اما امروز ۱۰ شرکت بزرگ دنیا، براساس نوآوری و ایده پردازی شکل گرفته‌اند.

وی افزود: اگر تا دیروز قدرت یک کشور فقط متکی به نرم افزارهای نظامی بود، در مقابل امروز کشورهایی که فناوری و نوآوری بیشتری دارند، قدرتمند هستند. خوشبختانه امروز حرکت خوبی در دانشگاه های کشور آغاز شده است که زمینه تولید ثروت از علم را فراهم خواهد شد.

واعظی ادامه داد: امروز در کنار دانشگاه های مطرح دنیا، مراکزی وجود دارند که موجب تولید ثروت از طریق علم اندوزی خواهند شد. لذا ما وظیفه داریم در راستای توسعه کشور از تشکیل سراهای نوآوری حمایت کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: باید در ذهن تمامی تصمیم گیران کشور فضایی را شکل دهیم که کار را برای فناوری فراهم کنند؛ ایجاد تسهیلات برای این امر، به کارگیری نیروی انسانی ماهر و استفاده از فناوری نو، موتور پیشران توسعه کشور محسوب میش ود

وی بیان کرد: دانش و فناوری محور تمامی فعالیت ها است. اگر اقتصاد مبتنی بر خلاقیت و ایده باشد، هیچ محدودیت و مرزی برای توسعه نخواهد داشت. درواقع اگر ما به دنبال ایجاد کشوری قدرتمند هستیم، باید به خلافیت و نوآوری توجه ویژه داشته باشیم.

واعظی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله جهش تولید گفت: اگر به دنبال شعار جهش تولید هستیم، باید به توسعه نوآوری و خلاقیت اهمیت دهیم. دولت نیز وظیفه دارد به گونه ای قانون گذاری کند تا فعالیت های پژوهشی و فناورانه تسهیل شود. درحال حاضر حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که از سال ۹۲ تا کنون، افزایش صد برابری داشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به افزایش تولید ماسک در کشور عنوان کرد: افزایش تولید ماسک در ماه های گذشته، نشان دهنده توجه و اتکای به جوانان و دانشمندان است. کشور ایران ۳ سال گذشته با جنگ اقتصادی مواجه است و آن چیزی که موجب مقاومت ما در این ۳ سال شد، رفع نیازهای کشور از طریق فعالیت شرکت های دانش بنیان بود.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۸ سرای نوآوری جدید تا پایان دولت دوازدهم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد. نباید بگذاریم که امر پژوهش به موضوعی سیاسی و جناحی تبدیل شود چرا که این مسئله، نوعی سم برای فرآیند پژوهش محسوب می شود. این که امروز در دانشگاه آزاد به کیفی سازی فعالیت های آموزشی و پژوهشی توجه می شود، اتفاق بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084817

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =