دولت و مردم ایران حق دارند با تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با غرب بنگرند

سفیر ایران در اسپانیا گفت: دولت و مردم ایران حق دارند با دیده تردید و بی اعتمادی به هرگونه توافق با طرف غربی بنگرند، چون مشاهد کردند که در اوج التزام تهران به تعهدات بین‌المللی خود بی‌سابقه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ملت اعمال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا در جمع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد «بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی» اسپانیا سخنرانی و رئوس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را برای حاضران تشریح کرد.

قشقاوی در این کنفرانس، که با حضور رئیس و مدیران ارشد بنیاد مذکور همراه بود، گزارش مبسوطی از برنامه هسته‌ای ایران از دوران پیش از انقلاب (با تشویق دولت وقت آمریکا) تا مذکرات ۱۲ ساله هسته‌ای و امضای برجام و همچنین خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بین‌المللی همزمان با بی عملی و سکوت همراه‌گونه اتحادیه اروپا ارائه کرد.

وی تصریح کرد که این تحریم ظالمانه آشکارا بر خلاف حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه‌های مختلف شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: دولت و مردم ایران حق دارند با دیده تردید و بی اعتمادی به هر گونه توافق با طرف غربی بنگرند، چون مشاهد کردند که در اوج التزام ایران به تعهدات بین‌المللی خود بی‌سابقه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه آحاد ملت ایران اعم از هموطنان داخل و خارج از کشور اعمال شد، خصوصا در حوزه‌های بانکی، دارویی و پروازی که در این شرایط سخت کرونایی هموطنان ما با آن مواجه هستند.

قشقاوی در این نشست همچنین موضع ایران در خصوص مسائل مختلف منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و قفقاز از جمله درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را تشریح کرد.

در پایان، قشقاوی به سوالات دانشجویان حاضر در این سخنرانی و همچنین گروه دیگری از دانشجویان که این سخنرانی را به صورت زنده و آنلاین دنبال می‌کردند، پاسخ داد.

رئیس بنیاد مطالعات راهبردی و بین‌المللی اسپانیا نیز در این نشست ضمن اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی ایران، اهمیت ژئواستراتژیکی ایران را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =