نشست «نقش سردار دل‌ها در دفاع از کشور» برگزار می‌شود/ فعالیت ۴ کانون فرهنگی دانشجویی در واحد سوادکوه

مسئول فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سواد کوه، گفت: همزمان با سالگرد سردار سلیمانی نشست تخصصی تحت عنوان «نقش سردار دلها در دفاع از کشور» با همکاری گروه علوم سیاسی و معارف به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

علی اکبر فلاح مسئول فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه تا به امروز ۵۱ نفر در جشنواره «از حماسه تا حماسه» شرکت کرده‌ند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۷ نفر از استادان، ۱۰ نفر کارکنان و مابقی دانشجویان است و عمده فعالیت برای این جشنواره از اربعین در فضای مجازی شروع شده و دانشجویان اقدام به بارگذاری عکس و فیلم و کلیپ و پادکست در فضای مجازی کردند.

وی تصریح کرد:  همزمان با سالگرد سردار سلیمانی نشست تخصصی تحت عنوان «نقش سردار در دفاع از کشور» با همکاری گروه علوم سیاسی و معارف به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مسئول فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سواد کوه، با اشاره به اینکه کرسی آزاد اندیشی طی سال‌های گذشته در این واحد برگزار می‌شد؛ اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم کرسی با حضور دانشجویان برگزار کنیم، اظهار کرد: در سال‌جاری تنها کرسی برگزار شده به مناسبت روز ۱۶ آذر بوده که به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دو کرسی به مناسبت ۹دی و ۲۲ بهمن برگزار شود.  

فلاح در ادامه افزود: کمک مومنانه در این واحد دانشگاهی در دو مرحله با کمک استادان و کارکنان دانشگاه برگزار شده و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی هستیم تا پایان سال یک مرحله دیگر را انجام دهیم.

مسئول فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سواد کوه، تصریح کرد: مشاوره امین در زمینه کمک فکری و مشکلات روحی و روانی و  هدایت تحصیلی، آموزشی، تربیتی و مسائل خانوادگی ارائه می شود و از گروه روانشناسی و مدیریت مشاورها را انتخاب کردیم و  قبل از کرونا مشاوره‌ها به صورت حضوری بود اما اکنون در فضای مجازی انجام می شود. همچنین مشاوره برای کاهش استرس دانشجویان همزمان با نزدیک شده به امتحانات دانشگاه نیز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴ کانون فرهنگی (جرعه نور، موعد، شهروند مسئول و معرفت رضوی) در واحد سوادکوه فعال است، گفت: نشریه فعالی در حال حاضر نداریم و قرار است نشریه ندای قرآن فعالیت خود را شروع کند.

فلاح تصریح کرد: همچنین  ۴ کارگاه آموزشی و فرهنگی (با عناوینتاثیر کرونا بر نظام آموزشی فرصت یا تهدید، کارگاه آراستگی و شئون رفتاری، مرزها و معیارهای آزادی بیان، تاثیر نماز برجسم و جان) در سال جاری برگزار کردیم. قرار است که نشست‌های فرهنگی را در کنار فعالیت کارگاه‌ها داشته باشیم.

 وی تأکید کرد: همچنین نشست مرگ از دیدگاه قرآن ویژه استادان، کارکنان، دانشجویان و نشست اهمیت عفاف و حجاب بود در این واحد دانشگاهی برگزار کردیم و این سلسله نشست‌ها ماهی یک بار برگزار می شود.

فلاح خاطرنشان کرد: برخورد سلبی و قهری جواب برای آیین نامه آراستگی عفاف و حجاب نمی دهد و باید سعی کنیم دانشجویان را از طریق مشاوره در حوزه عفاف راهنمایی کنیم تا به صورت دوستی و محبت آنها به این سمت هدایت کنیم؛ چرا که برخورد سلبی باعث می شود دانشجو از حجاب بیزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =