عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پژوهشگر برگزیده استان خراسان رضوی شد

عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات، مراکز تحقیقاتی و اساتید مجرب و متعهدی که دارد می تواند در تولید علم تاثیر گذارتر باشد و امیدوارم برای تحقیقات، بودجه های بیشتری در اختیار اساتید و محققان قرار بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احسان کریمی عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است که در ارزیابی و بررسی کمیته منتخب پژوهشگران برگزیده استان در سال ۱۳۹۹، از سوی استاندار خراسان رضوی به عنوان پژوهشگر برگزیده استان در شاخه علوم پایه معرفی و از وی تقدیر شد.
وی  از سال ۸۶ تا ۸۹ دکتری خود  را در رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه upm مالزی گرفته و از سال ۹۰ تا ۹۳ پسا دکترا post doc  و از سال ۹۴ تا الان در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مشغول به فعالیت است.
چه ملاک هایی برای انتخاب پژوهشگر برتر استان لازم است؟
 برای انتخاب پژوهشگر برتر در استان، تعداد مقالات علمی isi، مقالات علمی پژوهشی، شاخص هرش یا h-index، مقالات چاپ شده در همایش های علمی، طرحهای پژوهشی پایان یافته، کتاب های تالیف و ترجمه شده و جوایز دریافت شده از جشنواره ها را معمولا ملاک قرار می دهند.
تا کنون چه پژو هش ها، مقالات و طرح های تحقیقاتی انجام داده اید؟
چاپ ۶۰ مقاله isi در ژورنال های خارجی و داخلی با اچ ایندکس ۲۳، تالیف یک کتاب انگلیسی و سه کتاب ترجمه فارسی، ۴ طرح تحقیقاتی پایان یافته و حدود ۸۰ کنفرانس بین المللی و داخلی، از جمله فعالیت های پژوهشی است.
طرح های تحقیقاتی پایان یافته شما در چه زمینه هایی است؟
طرح های تحقیقاتی پایان یافته  بیشتر در ارتباط با اثرات زیستی مثل خاصیت‌های ضدسرطانی آنتی اکسیدانتی ترکیبات موثره و فعال گیاهان دارویی است.
در حال حاضر چه پروژه یا پروژه هایی در دست اقدام دارید؟
در حال حاضر ۱۲ پروژه در دست اجرا دارم که با دانشجویان ارشد و دکتری کار می‌کنیم و این پروژه ها در زمینه سیستم های دارویی و دارو رسانی هدفمند است و همچنین دو پروژه هم در ارتباط با سلول های مریستمی در دست اقدام است.
تا کنون چه رتبه های پژوهشی و علمی کسب کرده اید؟
انتخاب بهترین دانشجوی دکتری در دانشگاه upm کشور مالزی و کسب مدال نقره و برنز در جشنواره نوآوری و اختراعات در کشور مالزی در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ ازجمله رتبه های پژوهشی و علمی است که کسب کرده ام.
نظر شما در خصوص جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم و بالاتر از آن جایگاه ایران در تولید علم در مقایسه با کشورهای دیگر چیست؟
بر اساس پایگاههای اطلاع رسانی جهان، کشور ایران جزء ۲۰ کشور برتر دنیا در تولید علم محسوب می شود و قطعا نقش دانشگاه آزاد اسلامی  با توجه مقالات عملی معتبر، کتاب های به چاپ رسیده و ثبت اختراعات بسیار تاثیر گذار و پررنگ است، به نظرم دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات، مراکز تحقیقاتی و اساتید مجرب و متعهدی که دارد می تواند تاثیر گذارتر باشد و امیدوارم برای تحقیقات بودجه های بیشتری در اختیار اساتید و محققان قرار بگیرد.

1

انتهای پیام/

کد خبر: 1084964

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =