الحشد الشعبی ۹۰ کیلومتر از مناطق اطراف سامراء را از وجود داعش پاکسازی کرد

نیروهای الحشد الشعبی طی عملیاتی که از دیروز آغاز شده و عصر امروز به پایان رسید ۹۰ کیلومتر از حوزه شرق دجله در استان صلاح الدین را پاکسازی کردند.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نهاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی در عراق اعلام کرد که نیروهای این سازمان طی دیروز تا به امروز، ۹۰ کیلومتر در شرق استان صلاح الدین (مناطق پیرامون سامراء) را پاکسازی کردند.

شهر سامراء در شرق رودخانه دجله و در شمال بغداد واقع شده است. این شهر، مرکز استان صلاح الدین و در فاصله ۱۲۴ کیلومتری بغداد واقع شده است. سامراء از شرق به کرکوک، از شمال به استان نینوا، از غرب به استان الانبار و از جنوب به بغداد منتهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه نهاد اطلاع رسانی الحشد الشعبی آمده است: «واحد کشف و خنثی‌سازی الحشد الشعبی که در عملیات مشترک شرق دجله به همراه تیپ‌های ۸۸، ۹ و ۲۲ این سازمان مشارکت داشتند، مساحت بیش از ۹۰ کیلومتری را پاکسازی و بیش از ۲۰ مخفیگاه تروریست‌ها را منهدم و ۳۸ بمب دستی را خنثی کرده است.»

این نهاد تاکید کرد: «در این عملیات، مناطق شیخ محمد، ام الجماجم، میدان الرمی، قریة العیث، البو خدو و مطیبیجة پاکسازی شدند و با تامین امنیت روستاها و مناطق، زمینه بازگشت آوارگان و بازگشت زندگی به آنجا فراهم می‌شود.»

«حیدر ابراهیم السهلانی» فرمانده حوزه عملیات کرکوک و شرق دجله هم امروز سه شنبه از پایان عملیات امنیتی گسترده در حوزه کرکوک و شرق دجله در شرق صلاح الدین خبر داد.

السهلانی در گفتگو با پایگاه خبری الحشد الشعبی گفت: «واحدهای الحشد الشعبی و ارتش عراق امروز عملیات امنیتی گسترده‌ای را تمام کردند که از دیروز دوشنبه در حوزه کرکوک و شرق دجله در شرق صلاح الدین برای تامین امنیت مناطق و پیگرد بقایای داعش آغاز کرده بود به پایان رساند.»

این فرمانده عراقی هم تاکید کرد که علاوه بر ۴۶ مخفیگاه تروریست‌های داعش، ۱۰ فروند راکت اتریشی و سه راکت دست ساز و ۱۰ گلوله خمپاره و مهماتی دیگر در جریان این عملیات کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =