ورود سامانه بارشی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی: طبق نقشه‌ها، سامانه بارشی جدیدی امروز وارد کشور شده است و ساکنان استان‌های شمالی شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیر سرکرده گفت: با ورود این سامانه به کشور در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بارش برف داریم.
وی ادامه داد: این سامانه به تدریج تا بعدازظهر به اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و همچنین دامنه‌های شرقی و غربی زاگرس مرکزی خواهد رسید.

سرکرده افزود:در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان بوشهر و همچنین استان فارس و همدان بارش برف و باران خواهیم داشت. در استان زنجان بارش‌ها بیشتر بصورت برف خواهد بود و در دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین و شمال تهران برف و باران باهم اتفاق می‌افتد.

وی گفت: در سواحل غربی دریای خزر یعنی گیلان امروز بارش خواهیم داشت. به تدریج فردا کل سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان درگیر بارش برف و باران می‌شوند.
کارشناس هواشناسی افزود: فردا همچنان بارش در نواحی غربی و مرکز کشور مثل یزد رخ می‌دهد و به تدریج در نواحی شرقی کشور فردا شب هموطنان منتظر بارش باشند. استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی هم در وضعیت مشابه‌ای قرار دارند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در مقایسه با دیگر نقاط کشور بارش کمتری دارند و برای بقیه استان‌ها در این سه روز پیش رو بارش برف و باران رخ می‌دهد. دما هم کاهش می‌یابد.
سرکرده افزود: پیش بینی می‌شود از جمعه به بعد دما در حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش یابد. خلیج فارس هم امروز و فردا مواج خواهد بود. دمای هوای تهران هم امروز بین یک تا هفت درجه متغیر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =