نشست بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی با حضور ۸ کشور و ایکائو

جلسه ویدئو کنفرانس گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان کشورهای مرتبط با سانحه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، پیرو بررسی و اقدامات انجام یافته در خصوص سانحه سقوط پرواز PS۷۵۲ شرکت هواپیمایی اکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) در دی ماه سال ۱۳۹۸، عصر روز دوشنبه یکم دی ماه جلسه ویدئو کنفرانس بین گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان کشورهای مرتبط با این سانحه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور کشورهای آمریکا به عنوان طراح و سازنده هواپیما، اکراین به عنوان کشور محل ثبت و بهره‌برداری هواپیما، فرانسه به عنوان کشوری که در بررسی سانحه مساعدت‌های فنی ارائه داده بود و همچنین کارشناسانی از کشورهای کانادا، سوئد، انگلستان و آلمان به عنوان کشورهایی که برخی اتباع آنها در این سانحه جان باخته‌اند و باید از روند تحقیقات مطلع باشند به همراه نمایندگان سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و مسئول بررسی سانحه، مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هوایی و کارشناسان مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد، مسئول بررسی سانحه ضمن بیان کلیات پیش‌نویس گزارش نهایی بررسی سانحه به سوالات نمایندگان کشورها پاسخ داد.

مطابق استانداردهای ایکائو، پیش‌نویس گزارش بررسی سانحه برای کشورهایی که در تحقیقات مشارکت داشته‌اند ارسال خواهد شد تا آنها ضمن مرور گزارش، نقطه نظرات خود را درباره بخش‌هایی از آن که به مشارکت آنها و اطلاعات ارائه شده از طرف آنها ارتباط دارد اعلام کنند.

گیرندگان گزارش به مدت دو ماه فرصت خواهند داشت تا نظرات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند و پس از آن گزارش نهایی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

هدف این گزارش، پیشگیری از وقوع رخدادهای مشابه از طریق شناسایی زمینه‌های خطر و ارائه پیشنهادات جهت ارتقا ایمنی در تمام جهان می‌باشد.

همچنین با توجه به پیش بینی گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، ترجمه لاتین گزارش طی هفته آینده جهت اعلام نظر به کشورهای ذی ربط ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است از نقطه نظر فنی، تاکنون همکاری خوبی بین تمامی کشورها صورت پذیرفته و گروه ایرانی بررسی سانحه، شفافیت کامل و منطبق با استانداردهای ایکائو را در تعامل با کشورهای دیگر به کار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =