زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما، حسن جلیلی افزود: این واکسن به روش ویروس کشته شده تهیه شده است و می‌تواند تمام آنتی ژن‌های ویروس غیر فعال را وارد کند تا بدن انسان آنتی بادی‌های لازم برای ایمنی را ترشح کند.

وی گفت: در طول مطالعات حیوانی هیچ گونه عارضه‌ای در موارد مورد مطالعه مشاهده نشد و اثربخشی خوبی هم ایجاد کرد به طوری که ۲۱ روز بعد از تزریق واکسن در حیوانات، میزان آنتی بادی در بدن آن‌ها بالا آمده بود و حیوانات را نسبت به ویروس مصون کرده بود.

جلیلی افزود: استفاده از روش ویروس کشته شده یک روش چندین ساله در واکسن سازی است که قبلا تجربه شده و عوارض چندانی ایجاد نکرده است و ما هم تمام مراحل را براساس استانداردهای تعریف شده جهانی و تحت نظارت وزارت بهداشت پیش بردیم.

مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: چند هفته بعد از شیوع کرونا در کشور ما کار بر روی واکسن را آغاز کردیم و در همان اسفند سال گذشته تیم‌های تحقیقاتی تشکیل شدند که چندین طرح مختلف مطرح شد و از میان آن‌ها یکی از طرح‌ها که همین ویروس کشته شده است انتخاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =