برگزاری حضوری امتحانات مشروط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در هر منطقه‌ای از کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، ترجیح بر برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به صورت حضوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن حاجی میرزایی بیان کرد: همچنین در هر منطقه ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مخالف برگزاری آزمون حضوری باشد، امتحانات به صورت مجازی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: شیوه نامه برگزای امتحانات ابلاغ و اختیار آن به شورای مدارس واگذار شده است. همچنین روش های آزمون غیرحضوری هم مشخص شده و در اختیار مناطق و مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۲ نوع آزمون تکوینی و پایانی وجود دارد که در آزمون تکوینی سهم همه این ها در تعیین نمره دانش آموزان متفاوت است. تکوینی بر اساس ارزیابی معلم از میزان فراگیری دانش آموزان در سال تحصیلی تعریف می شود و ارزشیابی پایانی هم به این صورت است که آزمون ها در پایان هر ترم به صورت امتحان کتبی است.

ردیف بودجه به سند ۲۰۳۰ اختصاص نیافته است

حاجی میرزایی همچنین درباره تخصیص ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ گفت: ردیفی در بودجه برای این موضوع وجود ندارد. همچنین خطایی در سازمان برنامه و بودجه بود که خود آنها اصلاح کردند.

وی افزود: در ردیف بودجه برای سند ۲۰۳۰ مبلغی پیش بینی نشده  است.

گفتنی است مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته به ‌منظور برنامه‌ریزی فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیم سال اول ۱۴۰۰ -۱۳۹۹ شیوه‌نامه امتحانات تمام دوره‌های تحصیلی مدارس را برای اجرا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

طبق این شیوه‌نامه، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان (در همه دوره‌های تحصیلی)، فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط به دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

بر این اساس در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =