افزایش ۵۰ درصدی تیراندازی در دوازده ایالت آمریکا

آمار تیراندازی در دوازده ایالت آمریکا نسبت به سال گذشته میلادی دستکم پنجاه درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، ده‌ها شهر آمریکا ظرف یک سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی موارد تیراندازی بوده‌اند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، آمار جرم و جنایت در سال جاری، به ویژه در شهرهای شیکاگو، فیلادلفیا، نیویورک، لس آنجلس، بالتیمور، هیوستون و دیترویت در مقایسه با سال ۲۰۱۹، این افزایش ۵۰ درصدی یا بیشتر از آن را به‌خوبی منعکس می‌کنند.

از سوی دیگر آمار قتل با سلاح گرم در سال ۲۰۲۰ در کل آمریکا نیز از سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده و این ارقام موارد اقدام به خودکشی که عمده موارد مرگ با سلاح گرم را تشکیل می‌دهد، در بر نمی‌گیرد.

بر اساس «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال جاری میلادی بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است. از این میان ۱۲۸۹ مورد در دفاع از خود، ۲۰۴۳ مورد تیراندازی غیرعمدی و ۵۸۷ مورد تیراندازی کور بوده است.

در این بین، بیشترین افزایش موارد قتل در اثر تیراندازی‌های کور بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹، به میزان ۴۴ درصد افزایش داشته است.

این درحالی است که تیراندازی‌های کوری که در آن‌ها کمتر از چهار نفر کشته شده باشند در این آمار محاسبه نشده‌اند. بر اساس این آمار، ۴۳ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا ظرف یک سال گذشته شاهد وقوع تیراندازی کور بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =