ارتباط بین حوزه دفاعی و دانشگاهی کاهش یافته است

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: در مقایسه با زمان دفاع مقدس، دانشگاه‌ها و واحدهای تحقیقاتی نظامی کشور رشد بسیار خوبی داشته‌اند اما متأسفانه ارتباط بین حوزه دفاع و دانشگاهی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جلسه ١۴١ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ظریف وزیر امور خارجه، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار قرائی آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

احمد معتمدی در این جلسه خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی تمام توان دانشگاه‌ها برای کمک به نیروهای دفاع مقدس به کار گرفته شد و کارهای بزرگی آن زمان با این همکاری و تعامل انجام شد.

وی ادامه داد: در مقایسه با زمان دفاع مقدس، دانشگاه‌ها و واحدهای تحقیقاتی نظامی کشور رشد و پیشرفت‌ بسیار خوبی داشته‌اند اما متأسفانه ارتباط بین حوزه دفاع و دانشگاهی کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر پیشنهاد داد: نقش دانشگاه و جامعه علمی در سند علمی، دفاعی و امنیتی کشور ولو در اجرا نیز لحاظ شود.

معتمدی ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود فعالیت‌ها در حوزه آموزشی دفاع در عرض هم است که برای اصلاح نیاز است از فعالیت‌های موازی در این حوزه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =