درس «ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای» در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی درسی به عنوان «ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای» برای دانشجویان مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی خبر داد.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این مرکز در زمینه ورزش باستانی اظهار کرد: ورزش باستانی و روزخانه‌ای یکی از ورزش‌های ایرانی و اسلامی ما محسوب می‌شود که در کشور ایران و بسیاری از کشورهای آسیایی نیز رونق دارد.

وی افزود: با توجه به این مسئله تصمیم گرفتیم که در رشته‌های تخصصی تربیت بدنی، درسی به نام «ورزش‌های باستانی و زورخانه‌های» راه‌اندازی کنیم تا به صورت اختیاری در واحدهای دانشگاهی ارائه شود و دانشجویان مقطع کارشناسی تربیت بدنی بتوانند به صورت اختیاری آن را انتخاب کنند.

لشگری ادامه داد: باتوجه به این که ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای ریشه ایرانی دارند و دارای سابقه مذهبی و اسلامی هستند، ورود این رشته‌ها به واحدهای دانشگاهی می‌تواند به ارتقای معیارهای ایرانی و اسلامی جامعه نیز کمک کند. درواقع ما وظیفه داریم به رشته‌های ورزشی دارای بنیان و ساختار ایرانی و اسلامی، بها دهیم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی درس ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای را گامی رو به جلو به سمت حفظ ارزش‌های ایرانی و اسلامی دانست و تاکید کرد: سرفصل‌های این درس آماده شده و پیشنهاد تاسیس آن به وزارت علوم داده شده است.

وی تصریح کرد: درس ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای در صورت تایید وزارت علوم، به عنوان یکی از دروس تخصصی اختیاری دانشجویان کارشناسی رشته تربیت بدنی ارائه خواهد شد تا دانشجویان علاقه‌مند بتوانند از این رشته نیز بهره ببرند. این اقدام، مبلغی برای توسعه ورزش‌های باستانی خواهد بود که می‌تواند موجب پیشرفت این ورزش‌ها در ایران و کشورهای دیگر منطقه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085292

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =