مراسم گرامیداشت مقام پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد

مراسم هفته گرامیداشت مقام پرستار برای تجلیل از پرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، آیین تجلیل از پرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و نکوداشت مقام پرستار در چندین مراسم به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

در این آیین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مسئوب دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان و تعدادی از مسئولان دانشگاه و بیمارستان و هیئتی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با پرستاران در بخش های مختلف بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دیدار کردند و با اهدای گل و عطر و شیرینی، میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و هفته پرستار را به آن‌ها تبریک گفتند و از زحماتشان طی چندماه اخیر قدردانی کردند.

احمد ابوالقاسمی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهارکرد: "حضرت زینب(س) از پنج امام بزرگوار در طول حیات پر ثمر خویش پرستاری کردند؛ ایشان از حضرت علی(ع) در زمان ضربت خوردن، امام حسن مجتبی(ع) در هنگام مسمومیت، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت زین العابدین(ع) و امام محمد باقر(ع) در صحرای کربلا پرستاری کردند و اینگونه ایشان جاودانی شد.

وی با تأکید بر اهمیت کار پرستاری در شرایط کنونی گفت: فداکاری‌ها و جانفشانی های پرستاران سرزمین ما در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، جلوه زیبایی از ایثارگری و دلسوزی را به نمایش گذاشت و آنچه هم اکنون با وجود این ویروس فراگیر با آن مواجه هستیم، نشانگر اهمیت این حرفه و  ویژگی‌های خاص پرستاران است.          

ابوالقاسمی فر در پایان ضمن قدردانی از زحمات انسانی پرستاران در بیان اهمیت شغل پرستاری گفت: کار پرستاران معادل کار پزشکان است؛ اگر زحمات این قشر نباشد، تلاش‌های پزشکان بی‌ثمر خواهد شد. لذا واجب است از زحمات انسانی پرستاران قدردانی و برای سلامت و سعادت این قشر زحمت‌کش و پرتلاش دعا کنیم.     

در ادامه احمد نظری معاون دانشجویی و فرهنگی واحد شاهرود ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار با اشاره به عظمت و بزرگی حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: اینکه نام آن بانوی بزرگوار جهانی و جاودانه شد، صرفاً به خاطر این نبود که دختر امام معصوم بودند؛ بلکه ارزش و عظمت ایشان به خاطر حرکت عظیم انسانی و اسلامی بر اساس تکلیف الهی است. کار ، تصمیم و نوع حرکت و منش آن بزرگوار این عظمت را به او بخشیده است. هر کس این چنین باشد، اگرچه دختر حضرت فاطمه و حضرت علی(ع) هم نباشد هم چنین عظمتی پیدا خواهد کرد.

وی خطاب به حاضرین گفت: ما وظیفه داریم از این انسان های فداکار و پر عاطفه و دلسوز که با عمل انسانی خود از بیماران در مراحل دشوار بیماری مخصوصاً در وضعیت کرونایی مراقبت می‌کنند، قدردانی کنیم.

امام جمعه موقت شاهرود خطاب به پرستاران اظهار کرد: قدر خود و این کار مقدس را بدانند و کار خود را یک حرفه و شغل ندانند؛ بلکه امری کاملاً مقدس و خداپسندانه بدانند که با همه شغل ها  متفاوت است.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد شان و منزلت پرستار اشاره و عنوان کرد: رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند:«کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را برعهده بگیرد خداوند او را با ابراهیم خلیل الله محشور می کند. پس همچون درخشش برقی از صراط عبور می‌کند و کسی که در برطرف کردن نیازهای مریض تلاش کند همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان پاک می شود».

نظری در پایان ضمن عرض خسته نباشید و تبریک به پرستاران و کادر درمان و پرسنل زحمت‌کش بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) سلامت همه بیماران خصوصاً بیماران درگیر کرونا و از بین رفتن ویروس منحوس کرونا از جامعه ما و جامعه بشری را آرزو کرد.                           

در ادامه برنامه، هراتی پور رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)، میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به همه انسان های فداکار و سخت کوش و سفیدپوش عرصه بهداشت و درمان را تبریک گفت و برای همه پرستاران و کادر درمان آرزوی سلامتی کرد.

در این مراسم از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان سمنان، از زحمات تعدادی از پرستاران منتخب با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی نیز قدردانی شد.

همچنین در بخشی از این مراسم، توسط مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان حجه الاسلام شکری، تابلوی مدافعان سلامت به رئیس بیمارستان خاتم الأنبیاء(ص) شاهرود به پاس زحمات و به نمایندگی از کادر درمان و پرستاران بخش‌های مختلف این بیمارستان اهدا شد. 

روز گذشته نیز در آیین تجلیل از جامعه پرستاری به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار در صحن علنی شورای اسلامی شهر شاهرود توسط اعضای شورا و شهردار شاهرود و نظام پرستاری با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و بیمارستان خاتم الأنبیاء(ص) و تعدادی از پرستاران برگزار شد.

گفتنی است، علاوه بر مراسم حضوری مراسم دیگری نیز به صورت مجازی از طریق سامانه دان و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و هیئت رئیسه این دانشگاه و رئیس و مسئولان بیمارستان خاتم الأنبیاء(ص) و با حضور پرستاران بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد. پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، کلیپ سخنان مقام معظم رهبری مدظله در مورد حضرت زینب(س) و روز پرستار پخش شد و سپس رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی و دانشجویی و رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و مترون این بیمارستان سخنرانی کردند. در پایان برنامه اسامی 15 نفر از برندگان مسابقه هفته پرستار اعلام و با پخش کلیپ مراسم به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085294

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =