آیین تکریم و معارفه رئیس جدید هیئت اندیشه ورز استان مرکزی برگزار شد

در بیست و ششمین جلسه هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، آیین تکریم و معارفه رییس جدید هیئت اندیشه ورز این استان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در بیست و ششمین جلسه هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی آیین تکریم و معارفه رییس جدید هیئت اندیشه ورز استان مرکزی با حضور  حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و اعضای هیئت اندیشه ورز در سالن جلسات حوزه ریاست واحد اراک برگزار شد.

 حسین کلانتری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک ایام گذشته، از پیگیری‌ها، زحمات و خدمات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین مهدی ایمانی مقدم در طی یک سال گذشته تقدیر کرد.

وی با بیان این که مبحث علوم انسانی باید با یک جدیت و تلاش فوق العاده پیگیریشود، اظهارکرد: قدرت کشور ما بر دو مولفه استوار است؛ یکی قدرت نرم ودیگری قدرت سخت که در واقع قدرت نرم انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی است که بر پایه علوم انسانی است.اگر ما علوم انسانی قوی مبتنی بر بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و سایر پیشینیانیانی که درحوزه اسلامی و ایرانی کار کرده اند، داشته باشیم و جهت گیری را در دانشگاه مشخص کنیم، قطعا موفق خواهیم شد .

کلانتری گفت: هیئت اندیشه ورز باید بر مبنای انقلاب فرهنگی کار کند؛ این پایه و اساس این مجموعه هست و علوم انسانی بدون جهت گیریموفق نخواهد بود.

وی با بیان این که پراکندگی کار در کشور ما بسیاراست و در دانشگاه هم وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی حدود 400نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی، حدود 100انجمن و قطب علمی وجود دارد و بیش ۴۰ درصد از دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی فعال هستند؛ اگر بتوانیم برای پژوهشکده ها ومراکز تحقیقاتی جهت گیری کار را مشخص کنیم، قطعا موفق خواهیم شد. 

در این جلسه حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم ضمن تشکر و قدردانی از رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و اعضای هیئت اندیشه ورز استان، دانشگاه آزاداسلامی اراک را نسبت به سایر واحدهای دانشگاهی سرزنده تر و پویاتر ارزیابی کرد .

ایمانی مقدم گفت: با توجه به تجربه بیست چهارساله فرهنگی اولویت در بحث هم اندیشی و تعاملات با همکاری استادان را سر لوحه کارهای خود قرار داده‌ام.

وی تاکید کرد: بنده به هیئت اندیشه ورز اعتقاد زیادی دارم؛ به شرط اینکه اعضای هیات اندیشه ورز هم به این موضوع باور داشته باشند. اولین قدم در این راه، برقراری ارتباط عاطفی است و لذا پیشنهاد میکنم که این گفتمان را ایجاد کنیم. زیرا علوم انسانی باید تغییر و تحولات زیادی داشته باشد تا  بتوانیم به فضای روشنفکری برسیم .

در ادامه جلسه پس از بحث و گفتگو پیرامون دستور کار جلسه هیئت اندیشه ورز مصوباتی به تصویب رسید.

در پایان این مراسم با قرائت حکم صادرشده از سوی حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام محمود قیوم زاده به عنوان رئیس جدید هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی معرفی و از خدمات و تلاش‌های حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085295

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =