لایحه بودجه ۱۴۰۰ رشد علمی را با رکود مواجه می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با این وضعیت بودجه دانشگاه ها در لایحه ۱۴۰۰، رشد علمی یا متوقف می شود و یا با رکود آن مواجه خواهیم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود فتوحی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع این جلسه مربوط به وضعیت بودجه دانشگاه ها بود؛ به طور متوسط بودجه دانشگاه ها در لایحه ۱۴۰۰، ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده اما به دلیل میزان افزایش حقوق و مزایا، دانشگاه ها عملا نمی توانند در راستای فعالیت اصلی خود یعنی آموزش و پژوهش گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه با این وضعیت بودجه رشد علمی یا متوقف می شود و یا با رکود آن مواجه خواهیم شد، افزود: نکته دیگری که امروز مطرح شد این بود که باید کاری انجام شود تا دانشگاه ها بتوانند در راستای انجام اهداف اصلی شان نقش ویژه ای ایفا کند و راه حل آن هم این است که بودجه دانشگاه بر مبنای هزینه ها، واقعی شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در این جلسه رئیس کمیسیون آموزش مجلس حضور داشت و قرار شد بازنگری در بودجه دانشگاه ها صورت گیرد. 

فتوحی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث حقوق اعضای هیات علمی و همسان سازی حقوق آن ها بود که دوستان قول دادند به این مساله نیز رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: نگرانی ما از دست دادن اعضای هیات به ویژه اعضای هیات علمی جوان در دانشگاه هاست؛ امیدواریم با توجه به اینکه برخی از نمایندگان مجلس که در این جلسه حضور داشتند، عضو هیات علمی اند و آشنایی بسیار خوبی با مسائل آموزش عالی دارند، در حل مشکلات بودجه ای دانشگاه ها کمک کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها این دغدغه را دارند که با این وضعیت، بودجه ای برای مسائل تحقیقاتی و پژوهشی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =