امنیت امروز غرب مدیون اقدامات حاج قاسم/فرماندهی در میدان عملیات

برکسی پوشیده نیست که امنیت امروز کشورهای غربی مدیون مبارزات بی امان حاج قاسم سلیمانی و نیروهای تحت هدایت وی است و آنها باید قدردان تلاش های ایران و هزینه هایی که بابت تامین امنیت منطقه کرده است باشند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در حالی که تنها چند روز به سالگرد شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون حشد شعبی، توسط تروریست‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد مانده است؛ اما هنوز جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر واکنش درخوری به این اقدام تروریستی نشان نداده‌اند.

بامداد سیزدهم دی‌ماه سال گذشته، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی نیروهای تروریست آمریکایی که به‌دستور شخص ترامپ صورت گرفت، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

اما در این میان باید به این نکته توجه داشته باشیم که حاج قاسم سلیمانی بنا به گفته کارشناسان و تحلیل گران غربی و عربی پرتوان ترین مردی بود که در مقابل دستگاه آدم کشی داعش قد علم کرد و پیروزی های بسیاری در برابر آنها بدست آورد و همین امر موجبات نگرانی حامی اصلی تروریست ها یعنی آمریکا را فراهم آورد و سرانجام وی را به شهادت رساندند.

 مدعیان غربی آگاه تر از هر کس دیگری به این امر هستند که اگر نبود مجاهدت های اغلب خاموش حاج قاسم و نیروهای تحت امر وی در قالب نیروی قدس سپاه و دیگر نیروهای ایرانی از ارتش، سپاه و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی، کشورهای اروپایی از این آرامش و ثباتی که امروز برخوردار هستند، بی بهره بودند.

امنیت غرب مدیون حاج قاسم است

اگر گروه های تروریستی تکفیری که مورد حمایت سرویس های غربی به لحاظ مالی، اطلاعاتی، سیاسی، رسانه ای و لجستیکی قرار داشتند تا در منطقه ناامنی ایجاد کنند، موفق به پیشروی می شدند و می توانستند به اهدافشان دست پیدا کنند، نه تنها منطقه بلکه کشورهای اروپایی امروز بی ثبات و کاملا ناامن بود.

سیاست اعلامی و اعمالی جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بوده و هست و در این جهت هزینه های بسیاری را هم متحمل شده است که در این میان از دست دادن سرداران بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی هم در این راستا قابل ارزیابی است. 

تروریست های مورد حمایت غرب

نیروهای تکفیری داعش چندین سال در تمامی عملیات‌ها و حملات تروریستی خود، تحت حمایت مستقیم و غیر مستقیم آمریکایی‌ها و ایادی‌شان از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قرار داشتند.

در این خصوص مقامات آمریکایی‌ چندین بار اعتراف کردند که این گروه تروریستی را تاسیس کرده‌اند؛ در معروف‌ترینِ این اعترافات، اظهارات جنجالی «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در کتاب خاطراتش بود که گفت: «ما القاعده و داعش را به‌وجود آوردیم»؛ در اعترافاتی دیگر نیز «ترامپ»، اوباما و هیلاری کلینتون را مسئول تاسیس داعش عنوان کرده بود.

پُر واضح است که هزنیه های بسیاری تا امروز از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداخت شده که امنیت منطقه و متعاقب آن کشورهای اروپایی حفظ شود، اما همانطور که بارها مقامات تهران گفتند این موضوع نمی تواند همیشگی باشد و طرف های دیگر هم باید در راستای تامین امنیت منطقه و جهان هزینه پرداخت کنند.

با سیاست های ثبات آفرین ایران در منطقه به خصوص در سال های اخیرکه برخی کشورهای منطقه ای با حمایت خارجی تلاش زیادی را به کار بستند که منطقه به آشوب و ناامنی کشیده شود، اروپایی  ها هم از این امنیت به واسطه سیاست های ایران بهره مند شدند که باید قدردان این مهم از ایران باشند.   

در همین راستا باید گفت که برای طرف اروپایی مهمترین بُعد و دلیلی که تا به امروز اروپایی ها را در برجام نگه داشته است همین استدلال است که آنها برجام را به عنوان یکی از مولفه های آرامش و ثبات در منطقه غرب آسیا می دانند که به واسطه آن اروپا نیز احساس آرامش دارد.

هرچند که برخی مقامات اروپایی همسو با آمریکا شدند و از ترور سردار شهید سلیمانی حمایت کردند و به زعم خودشان منطقه پس از ترورایشان در وضعیت امن تری  قرار گرفته است، اما مشخص است که اروپایی هم به درستی نگران این هستند که مبادا با اشتباه صورت گرفته در قبال ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان فرماندهان خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست های حاضر در منطقه، خطر عملیات های تروریستی از سوی منطقه غرب آسیا به اروپا منتقل شود.

راه شهید سلیمانی ادامه دارد 

به تعبیر دیگر، دوست و دشمن مستقیم و غیر مستقیم در مخافل رسانه ای و سیاسی خود بر اقتدار، صلابت و تیزهوشی فرمانده میدان های عملیاتی در مبارزه با داعش و دیگر افراطگرایان تکفیری منطقه، یعنی حاج قاسم سلیمانی معترفند و همین نشان دهنده وزن و اهمیت ایشان و نیروهای تحت امرشان دارد. 

اما ذکر چند نکته هم در این موضوع لازم است، اول آنکه هیچ گاه نظام جمهوری اسلامی ایران قائم به فرد نبوده و نخواهد بود، دوم آنکه سردار سلیمانی علی رغم همه آنچه که گفت شد تنها سردار میدان های عملیاتی ما در مبارزه با تروریست ها نبودند، نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان رزمندگان بدون مرز که رهبری از آنها اینطور یاد کردند با الگو گرفتن از سردار سلیمانی طی دو دهه به نیرویی نخبه تبدیل شده اند که در کشورهای مختلف بازوهای توانمندی دارند و کماکان همان سیاست دوارن حاج قاسم را ادامه می هند.

در پایان آنکه، همه این موارد برای آن گفته شد که تاکیدی داشته باشیم بر تداوم راه سردار سلیمانی و همراهان ایشان در مبارزه با تررویست ها، سیاستی که جمهوری اسلامی ایران همواره در اجرای آن ثابت قدم و استوار بوده و هزینه های بسیاری را هم بابت آن پرداخته است.

کد خبر: 1085348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =