هر آنچه همه خوبان دارند، قطار یکجا دارد

اتوبوس، قطار، هواپیما، کشتی و ماشین شخصی وسایل نقلیه ای هستند که مسافر به کمک آنها به مسافرت خواهد پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ انتخاب هر یک از این وسیله نقلیه به چند عامل بستگی دارد. سلیقه شخصی، نوع نیاز، میزان کارایی وسیله نقلیه در سفر، نوع سفر، هزینه در نظر گرفته، امنیت، سرعت و میزان امکانات در سفر از جمله عواملی است که می تواند در انتخاب وسیله نقلیه برای سفر در نظر گرفته شود. قطار یکی از وسیله‌های نقلیه ای است که بیشتر ویژگی های بیان شده را دارد. بلیط قطار همیشه محبوبیت خاصی را در بین متقاضیان داشته است.

اگر مایلید تا با این وسیله دوست داشتنی و امن بیشتر آشنا شوید با ما در این مطلب همراه باشید.

ثانیه ها را دریابید

ثانیه و دقیقه ای را در روز و شب نمی یابید که کسی به مسافرت نپردازد. انسان ها ثانیه به ثانیه در حال گذر هستند. گذشته، آینده و حال سفرهای درونی هر انسان ها به شمار می رود. اما انسان ها برای ایجاد درونی پاک و دوری از روزمرگی باید نقل مکان هایی را نیز انجام دهند که ما به آن مسافرت می گوییم.

این مسافرت ها در روز و شب به کمک وسایل نقلیه بسیار زیادی انجام می شود.یکی از این وسایل نقلیه قطار است. از بلیط قطار چه می دانید؟ درباره تاریخ قطارها به چه میزان اطلاع دارید؟ برای یافتن سوالات خود مطلب زیر را مطالعه کنید.

دسته بندی قطار
هنگام تهیه قطار به دو نوع از قطارها بر خواهید خورد. قطارها به دو دسته باری و مسافربری تقسیم بندی می شوند که قطارهای مسافربری به چند دسته تقسیم بندی خواهند شد. معمولی، اتوبوسی، سالنی، لوکس، زندگی و گونه های دیگر از جمله دسته بندی های قطارهای مسافربری محسوب می شوند.

نوع قطارها با توجه به نوع شرکت های ریلی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از این شرکت های بسیار زیادی مانند رجا، فدک، سفیر و غیره در سیستم حمل و نقل ریلی ایران در حال فعالیت هستند. این شرکت ها با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند، قیمت بلیط قطار مختلفی را ارائه خواهند داد. قطارها با توجه به امکانات به سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی می شوند.

"بعد از قطارهای لوکس، قطارهای ۴ تخته را بررسی می نماییم. قطارهای چهار تخته از لحاظ امکانات و هزینه یک رده پایین تر از قطارهای لوکس هستند. امکاناتی نظیر ویلچر برای افراد کم توان و افراد کم توان و معلول، مایکروفر برای گرم کردن غذا، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، لوازم خواب وکیوم شده، سیستم صوتی و تصویری، سیستم تهویه هوای مطبوع و پریز برق ۲۲۰ ولتی را در قطارهای چهار تخته مشاهده می‌کنید. قطار پلور، قطار سیمرغ، قطار سپهر، قطار سهند، قطار دلیجان، قطار سروش، قطار نور، قطار البرز، خلیج فارس، قطار پرستو، قطار قطار پارسی و قطار طوس (خیام) قطارهای ۴ تخته ایران هستند." (منبع)
 


تاریخچه قطار در جهان و ایران
قطارها از سالیانی دور شروع به فعالیت در سیستم حمل و نقل کرده اند از اولین قطار که در سده ۱۵۰۰ میلادی ساخته و استفاده شد سالیان بسیار زیادی می گذرد. در آن زمان که قطارها را با نام ماشین دودی می شناختند، امکانات بسیار پایینی به مسافران ارائه می شد. در واقع قطارها را برای جا به جایی بار در نظر گرفته بودند که بعد از گذشت چند وقت جابه جایی مسافران به آن اضافه شد.

حمل بار و انسان با یکدیگر مشکلات بسیار زیادی را برای مسافران ایجاد میکرد به همین منظور قطارهای مسافربری با باربری تفکیک شدند. اولین قطار در ایران سال ۱۲۶۱ توسط یک مهندس فرانسوی به نام مسیو بواتال ساخته شد و در مسیر تهران به شهر ریلی شروع به فعالیت کرد. بعد از تاریخچه به موضوع مزایای استفاده از قطار خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط قطار می توانید به سایت تیک بان یکی از معتبر ترین و ایمن ترین سایت های فروش بلیط قطار مراجعه کنید.

دلایل انتخاب قطار چیست؟

استفاده از قطار به عنوان وسیله نقلیه مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. یکی از این مزایا قیمت بلیط قطار است که نوسان بسیار کمی را در طول سال به خود می بیند. امنیت در سفر و در امان ماندن از حوادث جاده ای و هوایی از دیگر دلیلی است که می توان به آن اشاره کرد.

در سفر با قطار با خیالی آسوده غذا بخورید، کتاب بخوانید و در راهرو قطار قدم بزنید. چه چیزی بهتر از آن که در ایام های شلوغ سال بتوان ارزان و مقرون به صرفه سفر کرد؟ قطار این شرایط را برای شما فراهم می کند تا سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید. سفر با قطار مزایای بسیار زیاد دیگری دارد، سایت تیک بان تمامی این ویژگی ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده است.

خرید بلیط قطار از سایت های معتبر

خرید بلیط قطار و سایر وسایل نقلیه از سایت های معتبر و ایمن می تواند هزینه های سفر را کاهش دهد. سایت هایی مانند علی بابا، تیک بان، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت هایی هستند که بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس را ارائه می نمایند.

اما در این بین اگر به دنبال سایتی هستید که تمامی ویژگی ها را یکجا دارا باشد، ما به شما سایت تیک بان را توصیه می کنیم. سایت تیک بان علاوه بر بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس، بیمه مسافرتی، هتل داخلی و خارجی را در دسترس متقاضیان قرار داده است. کافی است کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را جستجو نمایید و از خدمات این سایت استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زمانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      سلام من خودم از بلیط قطار فدک دو بار استفاده کردم و خیلی راضی بودم.