روسیه به دنبال مقابله با محتوای غیرقانونی شبکه‌های اجتماعی

نمایندگان پارلمان روسیه طرحی را پیشنهاد داده‌اند که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی فعال در این کشور باید به طور مستقل محتوای غیرقانونی و توهین‌آمیز را شناسایی و بلوکه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از راشیاتودی، تشخیص غیرقانونی یا توهین‌آمیز بودن محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در روسیه بر اساس قوانین این کشور صورت می‌گیرد.

این طرح که توسط الکساندر خینشتاین و سرگی بویارسکی از حزب حاکم روسیه متحد پیشنهاد داده شده است، شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا محتوای منتشر شده در سایت‌های خود توسط کاربران را به دقت بررسی کنند و همه محتوای غیرقانونی اعم از هرزه نگاری کودکان، اخبار و اطلاعات مربوط به تولید و توزیع مواد مخدر یا اخبار و داده‌های مروج خودکشی را حذف کنند.

طرح جدید که اصلاحیه‌ای برای تکمیل قانون شبکه‌های اجتماعی روسیه مصوب سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود، شبکه‌های اجتماعی را موظف می‌کند تا محتوای حاوی توهین به مسئولان سیاسی روس، قانون اساسی یا نمادهای رسمی کشور روسیه را حذف کنند. همچنین محتوای حاوی دعوت به اعتراض‌های غیرقانونی و شورش نیز باید به سرعت حذف شود.

در صورت تصویب این طرح فهرستی از شبکه‌های اجتماعی دارای بیش از ۵۰۰ هزار کاربر روزانه در روسیه تهیه خواهد شد که برای تداوم فعالیت در روسیه موظف به کنترل محتوای ارسالی کاربران هستند.

در صورت اهمال در این زمینه، امکان برخورد جدی تر با شبکه‌های اجتماعی متخلف وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =