جزئیات برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری اعلام شد

دستورالعمل جلسات برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «برگزاری جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کردند.

براساس بندهای این دستورالعمل، در راستای مساعدت با دانشجویان در شرایط فعلی لازم است تا اطلاع ثانوی جلسات پیش دفاع به صورت مجازی برگزار شود. دانشجویان باید مستندات خود را جهت پیش دفاع در زمان مقرر در سامانه پژوهشیار بارگذاری کنند.

در این دستورالعمل آمده است: هیأت تخصصی و استاد راهنما به صورت مجازی و دانشجو در واحد دانشگاهی محل تحصیل و یا نزدیک ترین واحد مجری تحصیلات تکمیلی محل زندگی دانشجو، با حضور نماینده ای از تحصیلات تکمیلی واحد به عنوان ناظر در جلسه پیش دفاع شرکت می کنند.

هیئت تخصصی در هر رشته گرایش تحصیلی دانشجو شامل ۹ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور است که کفایت یا عدم کفایت پیش دفاع با رأی نصف به علاوه یک حاضر در جلسه مشخص می شود.

براساس بندهایی از این دستورالعمل، دبیرخانه های پیش دفاع ذیل ادارات کل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت های موضوعی بوده و نقش نظارت، هدایت و هماهنگی فرآیند پیش دفاع را برعهده خواهند داشت.

دبیرخانه پیش دفاع موظف است، نسبت به برنامه ریزی و مدیریت جلسات پیش دفاع، تعیین وقت برای دانشجویان و توزیع تعداد جلسات پیش دفاع در چهار بازه زمانی درسال (۱۵ روز آخر ماه های آبان، دی، اردیبهشت و مرداد) اقدام کند.

در این دستورالعمل آمده است: زمان انجام پیش دفاع مجازی یک ساعت است که به ترتیب شامل توضیحات استاد راهنما(۵ دقیقه)، دفاع دانشجو(حداکثر ۲۰ دقیقه)، نکات تکمیلی استاد راهنما(۵ دقیقه)، پرسش، مشورت و تصمیم گیری هیأت تخصصی (۳۰ دقیقه) است.

دانشجو باید جهت انجام پیش دفاع مجازی، دستورالعمل برگزاری پیش دفاع رساله دکتری تخصصی مجازی را از سامانه پژوهشیار دریافت و مطالعه کرده و به مفاد آن دقیقاً عمل کند.

همچنین واحدهای دانشگاهی موظف هستند تمهیدات و زیرساخت های فنی لازم را برای اجرای با کیفیت جلسات پیش دفاع فراهم کنند.

با توجه به الزام حضور فیزیکی دانشجویان در جلسه پیش دفاع، واحدهای دانشگاهی موظف هستند براساس لیست جلسات پیش دفاع که توسط سازمان مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد و با در نظر گرفتن تعداد جلسات پیش دفاع، همزمان نسبت به آماده سازی مکان مناسب، تجهیزات و شرایط لازم اقدام کنند.

دانشجویان نیز موظف هستند ضمن مطالعه فایل های آموزشی در بازه زمانی مقرر با مراجعه به سامانه برگزاری جلسات پیش دفاع (که در سامانه پژوهشیار اطلاع رسانی می شود) نسبت به درخواست و زمان مورد نظر خود اقدام کنند.

دانشجویان موظفند حداقل ۳۰ دقیقه قبل از شروع جلسه در محل حضور یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085510

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =