ای کاش، رهبری حاج قاسم دیگری، برای نجات مردم از شرور فرهنگی و اقتصادی داشت

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در یادداشتی با اشاره به پخش فیلم مستند «غیررسمی» از رسانه ملی گفت: صمیمیت و اخلاق مردم‌مدارانه و انس با جوانان در کنار علم و اجتهاد و حکمرانی رهبری، زیبایی خاص این مستند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای اندیشه درخصوص دیدارهای صمیمانه عالی‌ترین مقام کشور با نخبگان و اهالی فرهنگ و پخش آن جلسات در رسانه ملی که گامی در جهت تحکیم رابطه ملت با رهبری است، یادداشتی به رشته تحریر درآورد.


متن این یادداشت بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
"وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ"
"و نعمتهای پروردگارت را بازگو کن"

مستند «غیررسمی»، دیدار رهبری با اقشار مختلف فرهنگی و اجتماعی، بخش کوتاهی از ارتباط مردمی مقام معظم رهبری است که سیمای جمهوری اسلامی به نمایش گذاشت.

این مستند کوتاه نشان داد که یک فقیه مجتهد با مسئولیت سنگین رهبری چگونه عالم به زمانه است و چگونه از رمان تا کتاب و از فوتبال تا فیلم و از تاریخ تا تمدن، آگاهی و اشراف دارد.
مرجع حکیمی که در کنار علم و اجتهاد و اطلاعات گسترده در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی و رهبری جامعه و حکمرانی، اهل جهاد و تهجد هم است.

صمیمیت و اخلاق مردم‌مدارانه و انس با جوانان در کنار علم و اجتهاد و حکمرانی رهبری، زیبایی دیگر در این مستند بود.
ای کاش واقعیت زندگی رهبری که برای برخی از خواص آشکار است، برای عموم مردم و همه خواص معرفی می‌شد. انصافاً کوتاهی کردیم، کوتاهی نابخشودنی که نتوانستیم حکمت و تدبیر و مردم‌داری و سعه صدر و قاطعیت رهبری را به مردم نشان دهیم.

آیا مردم قبل از این مستند، صبوری و انتقادپذیری و لطافت و دقت و اشراف و مشورت پذیری و اطلاع ایشان از مسابقات ورزشی داخلی و بین المللی را می‌دانستند؟ آیا اهل هنر، اشراف رهبری نسبت به سینما و رمان و موسیقی و سازها و ردیف‌ها و دستگاه‌ها و سایر عرصه‌های هنر و فعالیت‌های اجتماعی را آگاهی داشتند؟

آیا نخبگان می‌دانستند که رهبری همه شخصیت‌های روشنفکر جهان اسلام از سید قطب تا جلال آل احمد و شریعتی و غیره را به طور کامل می‌شناسد.

آیا مردم می‌دانند که رهبری ساده‌ترین زندگی را دارد و دردمندانه و شبانه روز به مسئولان و متولیان، سفارش محرومان را می‌کند.

چقدر زیباست حوصله رهبری، زمان اعطای انگشتر به مهمانان که یکی یکی انگشترها را نسبت به انگشت بزرگواری امتحان و در نهایت انگشتر خود را اهدا می‌کند.

دغدغه اصلی رهبری، مسایل فرهنگی و اقتصادی مردم است؛ آنگاه که با مسئولان می‌نشیند و با جدیت تمام و قاطعیت، آنها را خطاب قرار می‌دهد و امر و نهی می‌کند و برخی بی‌کفایتی‌ها را مورد انتقاد صریح قرار می‌دهد و راهکارهای برگرفته از مشورت کارشناسان را پیشنهاد می‌کند؛ اما افسوس که اگر توصیه‌های رهبری در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاست بین‌المللی عمل می‌شد؛ اینک چنین وضعیتی نداشتیم.

مدیریت سیلاب و فاضلاب در اهواز را سال‌ها پیش با استفاده از صندوق توسعه ملی به مدیران گوشزد کرد اما اعتنا نکردند.

ای کاش رهبری، یک حاج قاسم دیگری در مدیریت کلان کشور داشت تا همچون حاج قاسم شهید که امنیت کشور را از شرور داعش حفاظت کرد؛ مردم را از شرور فرهنگی و اقتصادی نجات می‌داد. رهبری یک شخصیت جامعی است؛ هم اهل مدارا است و هم جدیت دارد. هم اهل لطافت است و هم قاطعیت دارد. هم اهل تدبیر است و هم اهل تهجد. هم متفکر است و هم متعبد.

صدا و سیما و رسانه‌های انقلابی باید رهبر حکیم حاکم دارای جامعیت را به مردم معرفی کنند؛ نه معرفی گزینش‌گرایانه.

خدایا شخصیت این حکیم زمانه را بر نخبگان و عموم مردم آشکار گردان و توفیق شکرگزاری به همگان عنایت فرما.

الهی حافظ رهبری باش و انقلاب ایران را به انقلاب مهدی ارواحنا لتراب مقدمه الفداء متصل گردان.

والسلام علیکم و رحمة الله
عبدالحسین خسروپناه
۷ دی۱۳۹۹

انتهای پیام/

کد خبر: 1085531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =