نخستین دوره جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری 15 دی ماه آغاز می‌شود

نخستین دوره جلسات پیش دفاع متمرکز دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی از 15 تا 30 دی ماه برگزار می‌­شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، جلسه تبیین شیوه نامه اجرایی جلسات پیش دفاع دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه محمد علی اکبری رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی، شمس قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر، محمدرضا اردکانی مدیر کل امور پژوهشی و پروژه های تحصیلات تکمیلی معاونت علوم مهندسی و کشاورزی، علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر و معاونان پژوهش و فناوری/ علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، به صورت مجازی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه شمس با بیان اینکه بخشنامه «دفاع از رساله دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی» به منظور ارتقای اثر بخش دستاوردهای علمی دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه در سال 98 ابلاغ شده است، گفت: مقرر شده بود که از اوایل سال جاری این بخشنامه اجرایی شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور این موضوع به تعویق افتاد. اجرای این فرآیند موجب افزایش کیفیت رساله های دکترای تخصصی و بروندادهای آن می شود.

همچنین اردکانی خاطرنشان کرد: پس از بررسی­ ها و جلسات مستمر کارشناسی حوزه های مختلف از جمله ادارات کل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت های موضوعی، دبیرخانه پایش و مسئولان سامانه پژوهشیار، مسئولین و کارشناسان فنی واحد الکترونیکی و همچنین کسب رهنمودهای معاونت های موضوعی و تایید نهایی رئیس دانشگاه شیوه نامه اجرایی برگزاری جلسات پیش دفاع تدوین و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

وی افزود: بر این اساس اولین دوره پیش دفاع متمرکز دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از 15 الی 30 دی ماه برگزار می شود و این فرآیند در 4 بازه زمانی 15 روز آخر ماه های آبان، دی، اردیبهشت و مرداد در طول سال برگزار خواهد شد.

 اردکانی با بیان اینکه جلسه پیش دفاع به صورت متمرکز با حضور هیأت تخصصی، دانشجو و استاد راهنما برگزار می شود، گفت: دانشجو ملزم است در حضور هیأت تخصصی از دستاورد علمی خود دفاع کند. زمان برگزاری جلسه 1 ساعت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان می توانند با حضور در واحد دانشگاهی محل تحصیل و یا نزدیکترین واحد به محل سکونت خود در جلسه پیش دفاع شرکت کنند، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند تمام زیر ساخت های فنی برای برگزاری مجازی جلسه را فراهم کنند.

نخستین جلسات پیش دفاع متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی از طریق سامانه وادافا برگزار خواهد شد.

 علی اکبری نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه در سامانه پژوهشیار امکان بارگذاری مدارک دانشجویان برای انجام جلسه پیش دفاع فراهم شده است، گفت: با تلاش های مستمر سعی شده که خدمات با کیفیت در اختیار دانشجویان قرار گیرد. دانشجویان باید ابتدا مدارک خود را در سامانه پژوهشیار بارگذاری کرده و سپس یک تاریخ برای جلسه پیش دفاع رزرو کنند.

در ادامه عراقیه حداکثر زمان مساعدت برای دانشجویان بازمانده از دفاع که از ادارات کل امور پژوهشی سازمان مرکزی برای دفاع طبق فرایند قدیمی مجوز اخذ کرده اند را 15 دی ماه اعلام کرد.

گفتنی است تمام واحدهای دانشگاهی و دانشجویان دکترای تخصصی می توانند آخرین اطلاعات مورد نیاز در خصوص مراحل اجرایی جلسه پیش دفاع را همواره از سامانه پژوهشیار دریافت کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1085542

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      این قوانین رو کی وضع میکنه؟ 4 بازه 15 روزه تو کل سال یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟کسی که به مدرکش احتیاج داره 3، 4 ماه منتظر بمونه؟؟؟؟؟؟؟؟