اجرای طرح امام محله در ۵ هزار مسجد کشور

قائم مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی از تلاش و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح امام محله در 5 هزار مسجد کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، قائم مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان یزد با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مساجد افزایش یافته است، اظهار داشت: دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد بخشی از وظایف خود را با موضوع مساجد به مردم واگذار کردند که این اتفاق، افزایش ۲۰ برابری مشارکت مردم را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش در سطح مساجد را در سطوح مختلف از سطح مسجد تا نرم افزاری دنبال می‌کنیم، افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار محله در کشور وجود دارند که این طرح در آن قابلیت اجرا دارد اما در حال حاضر، طرح امام محله در ۵ هزار مسجد کشور اجرایی می‌شود.

میرمحمدیان ادامه داد: برای تحقق طرح‌های برنامه‌ریزی شده، در گام نخست باید مسجد را ارتقا دهیم و کسی که می‌خواهد امام محله شود، ابتدا باید اندیشه او ارتقا پیدا کند بنابراین باید ذهن طلبه اغنا و سپس انگیزه در او تقویت شود.

قائم مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: ارتقا مهارت نیز در گام بعدی باید برای امام محله اتفاق بیفتد و امام محله باید در زمینه‌های پشتیبانی تخصصی، رفع موانع، مدیریت و بازخورد فعالیت‌ها غنی شود تا به مرحله استقلال برسد همچنین امام محله باید مستقل شود تا همه نیازهای خود و محله اش را تأمین کند و در مراحل بعد دایره حمایت خود را گسترش دهد.

وی بر لزوم استفاده راهیاران از ابزار مشاوره، محتوا، آموزش، محصولات، تعاملات، بازدید، مباحثه، هویت بخشی تاکید کرد و گفت: طلبه بیش از هر چیز نیاز به اعتبار و هویت بخشی دارد و این اتفاق باید در محلات رخ دهد تا امام محله بتواند برنامه پیش بینی شده را اجرا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =