شکست ۶ راهبرد آمریکا در منطقه با اقدامات سردار سلیمانی

کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است فعالیت‌های سردار سلیمانی در منطقه غرب آسیا موجب شکست ۶ راهبرد آمریکا در منطقه شد.

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره تاثیرگذاری شهید حاج قاسم سلیمانی بر تحولات منطقه اظهار کرد: خاستگاه مقاومت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است و تفکر مبتنی بر مقاومت نیز نشات گرفته از اندیشه‌های حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب است. این تفکر طی ۳۰ سال گذشته از طریق سردار سلیمانی در منطقه تزریق شد و مورد حمایت قرار گرفت.

وی افزود: اقدامات سردار سلیمانی در سه دهه گذشته، منجر به شکست ۶ راهبرد ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا شد؛ موضوعی که دوست و دشمن نسبت به آن معترف هستند. نخست این که نظام سلطه تلاش کرد تا زمینه را برای تجزیه منطقه غرب آسیا فراهم کند اما امروز نه تنها سیاست خاورمیانه جدید شکل نگرفته بلکه تنها اقدامی که توانستند انجام دهند، همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بود که آن‌ هم با شکست مواجه شد. در واقع امروز عراق، همچنان به عنوان یک کشور مستقل باقی مانده است.

عابدینی ادامه داد: دومین سیاست استکبار در منطقه، شکستن کمر مقاومت اسلامی از سال ۲۰۰۶ بود. حمله به لبنان، اعدام رهبران حزب الله در چارچوب اهداف رژیم صهیونیستی و زمینه سازی برای کوچ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم لبنان، مصادیقی از این سیاست محسوب می‌شود؛ اما استکبار توانست در این سیاست موفق باشد و حزب الله لبنان به عنوان یکی از محورهای مقاومت، توانست موجب ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شود.

این کارشناس تلاش برای اشغال یمن از طریق عربستان سعودی و زمینه سازی برای نابودی انصارالله را چهارمین سیاست آمریکا در منطقه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این سیاست نیز با شکست کامل مواجه شده است و امروز در آستانه ششمین سالگرد حمله ظالمه سعودی‌ها به یمن شاهد این موضوع هستیم که مردم این کشور بیش از هر زمان دیگری شاهد در برابر سلطه مقاومت می‌کنند.

شکست تفکر تکفیری و تروریستی داعش

وی اضافه کرد: ایجاد فتنه مذهبی از طریق تزریق تفکر تکفیری و ترویستی داعش به منطقه، پنجمین سیاست آمریکا در منطقه غرب آسیا بود که خوشبختانه این موضوع نیز با دانش و توانمندی سردار حاج قاسم سلیمانی با شکست مواجه شد؛ علی رغم این که کسانی مدعی بودند این جنگ تاریخی حدود ۳۰ سال به درازا خواهد کشید، خوشبختانه تفکر تکفیری و تروریستی با شکست جدی مواجه شد.

عابدینی ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیستی را ششمین سیاست شکست خورده آمریکا دانست و گفت: با اقدامات حاج قاسم سلیمانی، امروز رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین شرایط ممکن نسبت به ۷۲ سال گذشته قرار گرفته است. درحال حاضر رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان نمی‌تواند از امنیت کامل برخوردار باشد؛ چرا که حماس و جهاد اسلامی به عنوان دو گروه مقاومت از جنوب و حزب الله لبنان از شمال سرزمین‌های اشغالی، امنیت این رژیم را تهدید می‎کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرماندهی مقاومت اسلامی، توانست طی ۳۰ سال گذشته بیشترین خدمت را برای همگراسازی محور مقاومت انجام دهد. به نظر می‌رسد که خون سردار سلیمانی همچنان در کالبد جریان مقاومت درحال جوشش است؛ به طوری که اقدامات راهبردی و تاکتیکی مقاومت در منطقه بعد از شهادت او نیز همچنان ادامه دارد.

آمریکا دیر یا زود از منطقه خارج خواهد شد

وی با اشاره به احتمال خروج آمریکا از منطقه بیان کرد: بدون تردید آمریکایی‌ها دیر یا زود از منطقه خارج خواهند شد؛ زیرا که مردم منطقه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی را بر نمی‌تابند. مجلس عراق سال گذشته قانونی را تصویب کرد که براساس آن، نیروهای آمریکایی باید از عراق خارج شوند؛ همچنین خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

عابدینی خاطرنشان کرد: در دیگر کشورهای منطقه نیز شرایط به گونه‌ای است که مردم حضور آمریکا را نمی‌خواهند؛ البته امکان دارد که برخی کشورهای عرب منطقه بخواهند برای حفظ تخت و تاج، زمینه را برای استمرار حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را فراهم کنند؛ اما دیر یا زود شرایط به گونه‌ای خواهد شد که آمریکایی‌ها چاره‌ای جز ترک منطقه غرب آسیا نخواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =