روشنایی معابر برای پایدار ماندن برق خانگی خاموش شد

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: اعمال خاموشی یک در میان روشنایی معابر، برای جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش خانگی انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که افزایش مصرف انرژی برق و گاز در بخش خانگی کشور فشار مضاعفی به صنعت برق وارد کرده است افزود: مشترکان برق باید برای تداوم خدمت رسانی این صنعت در کشور، در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه‌ها پس از ساعت ۲۱ گفت: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهرهای نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلوهای بانک‌ها یا بیلبوردهای تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد بنابراین صنعت برق اقدام به صرفه جویی را از هفته پیش آغاز کرده و با یکی درمیان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیر ضروری در جاده‌ها حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی ایجاد کرده است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه اجرای این طرح، برای اعمال نکردن خاموشی در بخش خانگی است افزود: با اعمال خاموشی در روشنایی معابر، روزانه ۱ تا ۱.۵ متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق, ۷۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف گاز را به همراه دارد ادامه داد: در صورتی که مردم به ویژه در مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را در حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، با اطمینان از این شرایط بدون اعمال خاموشی عبور خواهیم کرد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مصرف برق در کشور ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است گفت: صرفه جویی در مصرف گاز و برق، برای کمک به ساکنان مناطق سردسیر که از برق برای گرمایش نیز استفاده می‌کنند بسیار ضروری است

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی خوب بین شرکت‌های ملی گاز و نفت ایران با صنعت برق، تاکنون هیچگونه خاموشی در کشور نداشته ایم افزود: باتوجه به اینکه در فصل سرد سال، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد سوخت رسانی به نیروگاه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که مردم با دقت در مصرف انرژی و پرهیز از مصارف غیر ضروری، می‌توانند از اعمال خاموشی جلوگیری کنند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی با پوشاندن درزها و موارد مشابه نسبت به کاهش مصرف انرژی در زمستان، راهکارهای ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

رجبی مشهدی با بیان این که روند افزایشی مصرف انرژی، صنعت برق را وارد محدوده هشدار کرده گفت: هرچند که صنعت برق در تلاش برای پایداری شبکه برق و استمرار این خدمت است، اما به منظور پایدار نگه داشتن شبکه برق، ضروری است که از مصارف غیر ضروری جلوگیری شود.

وی افزود: طبق توافق انجام شده، دستورالعمل محدودیت در استفاده از وسایل گرمایشی به سازمان‌های دولتی ابلاغ شده که طبق آن وسایل سرمایشی ادارات از ساعت ۸ صبح فعال و تا ساعت ۱۱ روشن خواهد بودو پس از آن به دلیل گرم‌تر شدن هوا این سیستم‌ها بصورت خودکار خاموش می‌شوند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1085596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =