تبعیت محض از ولایت مهمترین شاخص بصیرت است/بصیرت معیار ارزش انسان

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بصیرت، محور همه اعمال انسان است و عکس‌العمل‌های متفاوت انسان بر اساس بینش و بصیرت او شکل می‌گیرد و ارزش و اعتبار انسان، وابسته به نوع بینش است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود هاشمی  در نشست وبیناری نهم دی دانشگاهیان استان سمنان ضمن تسلیت شهادت حضرت حضرت زهرا(س) و سردار قاسم سلیمانی و گرامیداشت روز نهم دی به تشریح ابعاد بصیرت پرداخت و گفت: بصیرت در معنای جامع و شامل آن، چنان دریافتی از واقعیت است که انسان را از سطح به عمق و از ظاهر امور به باطن آن و از وضعیت فعلی به وضعیت بعدی متوجه می‌کند و انسان بصیر از حیث عمق، دریافتی نافذ و عمیق و از حیث امتداد زمانی، دریافتی پیش از موقع و جلوتر از رویدادها و از حیث عرض و گستره، دریافتی جامع و شامل و از حیث سرعت وصول، شناختی سریع و بلاواسطه یا کم واسطه دارد.

وی با اشاره  به اهمیت بصیرت در آموزه‌های دینی و کلام امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: از دیدگاه قرآن کریم، بصیرت آن دریافت درونی و بینایی وجدانی است که فرد را به درکی فراتر و عمیق‌تر از محسوسات و چهره‌ ظاهری وقایع و تحولات زندگی نایل می‌سازد و اهمیت بصیرت از آنجا روشن می‌شود که بصیرت، محور همه اعمال انسان است و عکس‌العمل‌های متفاوت انسان بر اساس بینش و بصیرت او شکل می‌گیرد و ارزش و اعتبار انسان، وابسته به نوع بینش است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عنوانه کرد:  اگر ما بخواهیم ایمان را با بصیرت مقایسه کنیم ایمان و معنویت موتور است و بصیرت چراغ و قطب نما. خیلی انسان ها مؤمن هستند؛ ولی جهت را پیدا نمی‌کنند؛ چون آن نورافکن را ندارند. این دو لازم و ملزوم یک دیگر هستند. بصیرت نورافکنی است که انسان به واسطه آن، راهش را پیدا می‌کند.

وی به راهکار های کسب بصیرت و موانع آن اشاره کرد و گفت: برخی از امور و گرایش ها در وجود انسان مانع از بصیرت یافتن وی می‌شود بگونه ای که با وجود یقین به حقانیت موضوعی، آن را نادیده گرفته و چشم بصیرت خود را نسبت به آن فرو می‌بندد. دلبستگی به دنیا و تعلقات آن ،گرفتار شدن در شهوات و لذت ها، شخص گرایی بجای شاخص گرایی، تعلقات حزبی، جناحی و فامیلی از موانع جدی کسب بصیرت هستند و همین موانع باعث سقوط انسان‌های بزرگی در عرصه های مختلف شده است و در فتنه ۸۸ شاهد ریزش خواص بودیم.

 هاشمی در ادامه به راههای کسب بصیرت اشاره کرد و گفت: شناخت عمیق نسبت به ولایت فقیه و حرکت در مسیر نورانی ولی امر، داشتن تجزیه و تحلیل نسبت به جریانات مبتنی بر تعقل رعایت تقوا و ایمان الهی، پیروی از عالمان وارسته از راهکارهای عملی کسب بصیرت است و کسانی که در جریان‌ها و حوادث سخت دچار جهالت نمی‌شوند ناشی از مجهز بودن به بصیر در سایه مولفه های مذکور خصوصا تبعیت محض از نائب امام زمان است.

 رئیس ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج اساتید کشور در پایان به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ دشمنان داخلی و خارجی نظام و انقلاب و استکبار جهانی به معنای واقعی کلمه با همه عده و عده خود در مقابل نظام صف آرایی کردند اما از آنجایی که عنایت امام زمان به این انقلاب بود و مدیریت انقلاب هم در دست حکیم و نائب امام زمان بود و مردم بصیر و انقلابی در صحنه بودند نظام نجات پیدا کرد و چهره منافقان و دشمنان بزک کرده داخلی و خارجی انقلاب هم مشهود شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085631

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =