حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاَسد هیمنه آمریکا را شکست/ مقاومت، تنها عنصر نجات بخش جهان اسلام

شهید حاج قاسم سلیمانی با چشم تیزبین خود می دانست که تنها عنصر نجات بخش جهان اسلام، مقاومت است و انقلاب اسلامی با نثار خون‌ شهدا، پایدارتر و استوارتر از گذشته در مسیر خود رشد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره نقش شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب مقاومت، در پیروزی های منطقه گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک مجاهد تمام عیار، خستگی ناپذیر و بنا بر تعبیر رهبر معظم انقلاب، پرورش یافته حقیقی مکتب اسلام و مکتب خونین امام راحل بود.

مرتضی صادقی ده صحرایی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی یک دشمن شناس چیره دست بود که در شرایط پیچیده روزگار امروز، اولویت ها را به خوبی تشخیص می داد و با عمق وجود می دانست منشأ همه فسادها آمریکا و صهیونیست ها هستند و برای مبارزه با این جرثومه های فساد از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با چشم تیزبین خود می دانست که تنها عنصر نجات بخش جهان اسلام، مقاومت است و انقلاب اسلامی با نثار خون‌ شهدا، پایدارتر و استوارتر از گذشته در مسیر خود رشد خواهد کرد.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره اثرات بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در منطقه اظهار کرد: زمانی خون حاج قاسم سلیمانی نثار این شجره طیبه شد که فتنه‌های جدیدی در کشور عزیزمان و فتنه‌هایی با حضور نیروی‌های خارجی در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده بود؛ اما بعد از شهادت سردار، خروش جبهه انقلاب در کشورهای مختلف، بساط فتنه‌گران را از کشورهای اسلامی برچید و باعث ایجاد وحدت کلمه‌ در جبهه مقاومت شد.

مرتضی صادقی ده صحرایی تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، خروش مردم غزه، لبنان، عراق، سوریه، پاکستان و حتی کشورهای اروپایی که یک خالص سازی عرصه سیاسی و اجتماعی است، در دل دشمن لرزه و ترس انداخته است.

وی درباره پیام سکوت مجامع حقوقی و بین امللی پس از ترور سردار سلیمانی از دیدگاه سیاسی و بین‌الملل، خاطرنشان کرد: در پی شهادت سردار اسلام، آنچه جالب و نگران کننده بود، رفتار منفعلانه کشورهای قدرتمند دنیا در مقابل رفتار تجاوزگرانه آمریکا بود که نشان داد گفتمان حقوق بشر در روابط بین الملل، تصوری اشتباه و سودجویانه بوده است.

مدیرگروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ادامه گفت: روابط بین‌الملل بر پایه منافع و قدرت تعریف می شود و مشخص است که اقدام آمریکا در ضربه زدن به مقاومت در جهت تقویت داعش و ایجاد فضایی جهت تقویت این نیروی تروریستی در حال مرگ بود و انفعال قدرت های بزرگ در برابر این اتفاق نتیجه ای جز اینکه کشورهای قدرتمند از این پس باید کنترل تروریست را خود بر عهده بگیرند و هزینه آن را بپردازند، نخواهد داشت.

وی درباره نحوه پیگیری ترور سردار حاج قاسم سلیمانی توسط ایران، از لحاظ حقوقی عنوان کرد: ایجاد دادگاه مشترک میان ایران و عراق، درخواست از دبیرکل سازمان ملل متحد برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، ارجاع پرونده ترور حاج قاسم به شورای حقوق بشر، استفاده از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل و طرح موضوع در آن، پیگیری قوانین داخلی در برخورد با عاملان نقض منافع ملی، ایجاد مبانی تئوری حقوقی در موضوع ترور در حوزه حقوق بین‌الملل، استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و مردمی، تبیین ترور سردار سلیمانی به‌عنوان جنایت ترور و تهدید و رد نظر آمریکا در دفاع مشروع، درخواست از مجمع عمومی سازمان ملل برای ورود به موضوع ترور با پهپاد، استفاده از ظرفیت‌های حقوقی عراق در داخل این کشور و همچنین در عرصه بین‌الملل، معرفی قاضی ویژه از سوی دستگاه قضا و پیگیری داخلی پرونده و تبیین حقوقی جنایت آمریکا به افکار عمومی جهان، به‌ عنوان راهکار حقوقی برای پاسخ به آمریکا  و پیگیری موضوع است.

استاد حقوق بین الملل و مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، درباره اهداف حمله به پایگاه عین الاسد که چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی اتفاق افتاد، بیان کرد: پیام حمله موشکی ایران، در عین شکستن هیمنه آمریکا، در واقع ناامنی برای آمریکا و کسانی است که روی کمک آمریکا حساب کرده‌اند. این موضوع برای حضور آمریکا در منطقه که با ادعای ایجاد سپر امنیتی برای برخی کشورهاست؛ یعنی فاجعه؛ یعنی کشورهای عربستان، امارات، قطر، اردن و... باید حساب کار خود را بکنند.

مرتضی صادقی ده صحرایی افزود: بهترین انتقام و سیلی که می توان به آمریکا و استکبار جهانی وارد کرد خروج آمریکا از منطقه است که موضوع اصلی درگیری‌های ایران و آمریکا و به‌طور کلی خاورمیانه، اسرائیل است؛ بنابراین هرگونه تحلیل بدون درنظرگرفتن این موضوع اشتباه است و خروج آمریکا از منطقه یعنی تنها ماندن اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت و این یعنی حذف و نابودی اسرائیل که بزرگترین سیلی به آمریکا است.

وی تصریح کرد: با توجه به شکست هیمنه آمریکا و تقویت جبهه مقاومت بعد از این حادثه و با توجه به مصوبات مجلس عراق در خروج نیروهای آمریکایی، خروج آمریکا از منطقه محتمل شده است.

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی در پایان درخصوص قدرت بازدارندگی و پیشرفت نظامی ایران گفت: قدرت بازدارندگی و پیشرفت نظامی، باعث شده تا کنون آمریکا و رژیم صهیونیستی خیال حمله به ایران را نکنند و هر زمان ملت ایران، قدرت بازدارنگی و تسلیم نبودن خود در برابر دشمنان را نشان دادند، این کشورها عقب نشینی کردند. بنابراین مسؤولان و مردم به جهت پاسداری و امنیت هر چه بیشتر باید هم صدایی خود را به دشمنان نشان دهند و با پیشرفت در تمامی زمینه ها مخصوصا در بعد قدرت نظامی و بازدارندگی به راه خود ادامه داده تا سران استکبار خیال تکرار چنین اقداماتی رو حتی در سر خود هم نپرورانند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1085639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =