حماسه ۹ دی، روز بصیرت ملت و میثاق امت با آرمان های انقلاب و رهبری

حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرتِ مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، قباد میمنت آبادی: نهم دی ماه و حماسه ملی حضور میلیونی مردم انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی سال  ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری از افتخارات مردم عزیز ایران در در دفاع از"عزت ایران "اسلامی را رقم زد.

حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت ملت و میثاق امت» تبدیل به یوم الله و روز تاریخی ماندگار شد که با بصیرت‌افزایی و تبیین فتنه‌ها ضرورت بزرگداشت این روز پربرکت در تاریخ ملت ایران بیشتر نمایان می‌شود.

نهم دی، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی‌های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی  حامیان یک نامزد انتخاباتی به خیابان نیامدند بلکه ملتی با ذائقه‌های متفاوت برای مطالبه  قانون و قانونگرایی اجتماع کردند در واقع روز نه گفتن ملت ایران به فتنه‌گران و کینه توزان انقلاب و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به اغوا گران  شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند. و حول محور منافع ملی  و قانون اساسی جمع شدند تا بدعت خطرناک مقابله با خواست و نظر مردم را در همیشه تاریخ پاک کنند. در نهم دی، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام شد. ۹ دی، درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل و ثمر داد تا سبزی و طراوت انقلاب برای همیشه تاریخ بماند.

روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی‌خورند، نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از مسیر طراحی شده در راه امام و انقلاب بر می‌دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» را به خوبی پشتیبان بوده و در عمل برای تحقق آن ناپدارند.

دانشگاه، بصیرت‌افزایی در شرایط فعلی کشور، که در مراحل تحریم و تهدید را  دستگاه‌های فرهنگی یک ضرورت می‌داند و معتقد است که  بصیرت‌افزایی موجب تضمین پایه‌های انقلاب اسلامی خواهد شد و پاسداشت این مناسبت‌ها، زیرساخت بصیرت‌افزایی است.

بی شک این نگرش ژرف اندیشانه ملت غیور ایران اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ علوی و حسینی است و بزرگداشت نهم دیماه  پاسداشت همدلی، اتحاد و استقامت و پایداری در برابر  تلاش‌های  استکبار، صهیونست جهانخوار و ارتجاع منطقه و حتی اذناب داخلی آنها برای زنده نگه داشتن تفکرپوشالی ایران هراسی و تفرقه افکنی است که در شرایط حساس کنونی که مردم صبور ایران اسلامی به دلیل تحریم‌های ظالمانه سنگین و بی سابقه استکبار جهانی در حال تحمل سختیها و مصائب اقتصادی و معیشتی اند، اما با تأسی از منویات  رهبر فرزانه و زمان شناس خود و با توکل به ذات لایزال الهی وبا تکیه بر خودباوری ملی بحران های پیش روی خود را تبدیل به فرصتهای عظیم از رویشهای جدید در گام دوم انقلاب اسلامی خواهند کرد و برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ایرانی گام برخواهند داشت.

دانشگاه آزاد اسلامی سالروز  حماسه نهم دی ماه را فرصتی مغتنم برای تجدید پیمان ملت بزرگ ایران اسلامی با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن، بیعت مجدد با ولایت و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و عرصه‌ نمایش اراده و آمادگی ملت بزرگ ایران برای پایداری واستقامت در برابر توطئه‌های پیدا و پنهان می‌داند و اعلام می‌دارد: ‌مردم و مسئولان ایران اسلامی بار دیگر همچون ۴۰ سال گذشته دست در دست یکدیگر با شکست سناریوهای شیطانی و ضدایرانی امریکا، پرچم وحدت، همت و غیرت را برافراشته و در پیچ تاریخی جهانی، به عنوان بازیگری قدرتمند برای ایجاد اقتدار و استحکام قدرت ملی و تولید توانمندی‌های بومی برجسته و ممتاز در نیل به قله‌های افتخار علمی، اقتصادی و نظامی و تضمین آینده‌ای روشن برای نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی و آغاز فصل نوینی از تمدن اسلامی، به ویژه در عرصه جهاد علمی نقش آفرینی خواهند کرد. اگر ۹ دی بزرگ داشته نشود چه بسا زحماتی که برای  نظام، انقلاب و قانون  کشیده شده  به راحتی به فراموشی سپرده شود پس در پاسداشت این روز عظیم و تازیخی بکوشیم.

* معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

انتهای پیام/

  

کد خبر: 1085651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =