11 ویژگی مهم سردار سلیمانی و مکتب مقاومت/ رمز جاودانگی سردار دلها چیست؟

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برشمرد و گفت: این ویژگی‌ها در سردار سلیمانی سبب شده است تا سردار دل‌ها شود و برای همیشه جاودان و مایه افتخار ایرانیان و همه استکبارستیزان باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شاهپور حسینی نیا مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ویژگی‌های  شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی و خصلت و خصوصیت متعالی سردار سلیمانی باعث شده تا سردار دلها شود و برای همیشه جاودان و مایه افتخار ایرانیان و همه استکبار ستیزان شود.

حسینی نیا در ادامه به تبیین و تشریح 11 ویژگی شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت:

اخلاص در عمل

حسینی نیا با اشاره به اخلاص حاج قاسم سلیمانی افزود: شاید بتوان گفت بزرگترین رمز موفقیت و جاودانگی شهید سلیمانی اخلاص این عزیز بود و همیشه می فرمودند "اگر خالصانه به تکلیف خود عمل نموده اید، نگران نباشید، مهم ادای تکلیف الهی و رضای خداوند است."

توکل و توسل

وی گفت: سردار سلیمانی علاوه بر آنکه فرماندهان و رزمندگان را به توکل و توسل توصیه می کردند،بارها نیمه های شب در مناطق عملیاتی مشاهده می شد که سردار با معبود خود خلوت نموده و عاشقانه در حال راز و نیاز با خداوند و توسل به ائمه اطهار سلام الله علیها است.

ولایت مداری

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت:سردار سلیمانی در جمع فرماندهان همیشه تاکید داشتند که اگر دشمن در محاصره افتاد و قصد فرار داشتند آنها را نکشید و بگذارید فرار کنند، چون حضرت آقا فرموده اند اینها مسلمانان فریب خورده هستند و این دستور آقاست و ما هم بدون چون و چرا اجرا می کنیم.

نوع دوستی، مهربانی و شفقت

حسینی نیا گفت: بارها شاهد حضور سردار در جمع رزمندگان جبهه مقاومت بودیم که نوع رفتار و احوال پرسی ایشان با همه یکسان بود و تفاوتی نداشت که فرد چه ملیت، مذهب و جایگاهی دارد لذا به همان شکلی که یک فرمانده ایرانی یا فرمانده حزب الله را در آغوش می کشید، یک رزمنده ساده سوری یا افغان را در آغوش می گرفت و مورد محبت قرار می داد.

قاطعیت و اقتدار

وی افزود: چنانچه کوتاهی و قصوری از سوی یک مسئول یا فرمانده مشاهده می نمود بلافاصله و با قاطعیت توضیح می خواست و چنانچه دلیل منطقی ارائه نمی شد سریع مسئولیت فرد را سلب می کرد.

شجاعت، شهامت و شهادت طلبی

حسینی نیا بیان کرد: سردار سلیمانی به صورت مستمر در خطوط نبرد حاضر می شدند و می گفتند من به دنبال شهادت هستم لذا شجاعت و شهامت سردار باعث شده بود در بین تمام گروهها و مذاهب مورد احترام باشد.

درایت، تدبیر و آینده‌نگری

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: اگر چه آزادسازی مناطق از دست رفته دشمن تکفیری اهمیت دارد؛ اما آنچه برای ما مهمتر است ایجاد روحیه مقاومت،استکبار ستیزی و تشکیل جبهه گسترده مقاومت و ساختن تمدن اسلامی ایرانی است.

صبر و خستگی ناپذیری

وی افزود: حضور مستمر و فعال چند ساله در نبرد با دشمنان در عراق وسوریه ،نشانه خستگی ناپذیری و صبر بالای شهید سلیمانی بود.لذا اگر برنامه ریزی و عملیات برای آزادسازی منطقه نتیجه ای نداشت، هیچگاه نا امید نمی شد و با حضور مستمر در منطقه و فرماندهی و هدایت مستقیم عملیات، مناطق راهبردی آزاد می شد.

صداقت در گفتار و عمل

حسینی نیا گفت: صداقت در گفتار و عمل شهید سلیمانی آنچنان بود که حتی دشمن برای سخنان ایشان حساب ویژه ای قائل بودند و می دانستند که سخن و عمل سردار یکی است و انجام خواهد شد.

ساده زیستی و دوری از تجملات

مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم  افزود: ساده زیستی و دوری از تجملات تنها مربوط به زندگی شخصی ایشان نبود لذا با اینکه یک فرمانده عالی رتبه بودن،همیشه لباس ساده به تن داشتند و بارها سوار بر یک موتور تریل در منطقه مشاهده می شدند و زمان حضور در منطقه در کنار سایر رزمندگان، از همان امکاناتی که آنها داشتند، استفاده می کردند.

رعایت حقوق بیت‌المال و حق‌الناس

حسینی نیا گفت: سردار سلیمانی نسبت به رعایت حقوق بیت المال و استفاده درست و صحیح از تجهیزات، امکانات و رعایت حق الناس تاکید داشتند و دستور داده بودند که حتی برای استقرار در ساختمان های خالی از سکنه که متعلق به مردم است اجازه گرفته شود و در استفاده از خودرو ها،مصرف سوخت، غذا و غیره بسیار دقت شود و اگر غذایی اضافه ماند به افراد و خانواده‌های نیازمند داده شود.

شاهپور حسینی نیا مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قم در پایان این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که با بیان ویژگی های شاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج اندیشه و فرهنگ شهید سلیمانی گام موثری برداریم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1085782

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =