حماسه 9 دی وحدت و انسجام ملی را رقم زد

نهم دی ماه یک میثاق ملی و متعلق به تمامی کسانی است که دل در گرو نظام، ولایت و رهبری دارند و بایستی توجه شود که دامن زدن به اختلاف‌ها مانع تکامل، پیشرفت و رشد جامعه شده و ادامه مسیر را با خطر مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا ملک پور:  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول مسیر شکوهمند و پر فراز و نشیب خود در راه دستیابی به اهداف متعالی، همواره با چالش‌هایی مواجه بوده است که این چالش‌ها با درایت و صلابت رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور و معنوی مردم، نه تنها تبدیل به حماسه‌ای ماندگار شده است، بلکه عمق اعتقاد مردم به اهداف والای انقلاب را بر همگان شفاف ساخته است که بی شک، یکی از این مناسبت ها، حماسه نهم دی سال 1388 است.

روز 9 دی، در حقیقت روز نه گفتن مردم به فتنه و اغتشاش در کشور و روز آری گفتن به نظام مقدس اسلامی و تجدید بیعت مجدد ملت با آرمان‌های والای انقلاب، امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب و فصل تازه‌ای در تعمیق ارزش‌های انقلاب است، به طوری که رهبر معظم انقلاب در خصوص این روز فرمودند: روز نهم دی ماه به واسطه حرکت عظیم و فوق العاده مردم، در تاریخ ماندگار شد.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388، اعلام تقلب توسط کسانی که مغلوب انتخابات بودند، باعث شد که حوادث ناگواری در کشور رخ دهد که به یقین این حوادث بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی بود. این افراد در مناسبت‌های مختلف از قبیل روز قدس، 13 آبان و 16 آذرماه  تمام تلاش خود را به کار بستند که کشور را به اغتشاش و آشوب بکشانند و با التهاب آفرینی به تخریب اموال عمومی پرداختند. در ادامه با توجه به اتفاقاتی که در عاشورا رخ داد و نسبت به ماه محرم و روز عاشورا هتک حرمت شد، ملت ایران که دل در گرو عاشورا و ولایت دارند، با آگاهی و بینش، احساس خطر کرده و با یک حضور بی نظیر و همگانی، با خلق حماسه ماندگار، دشمنان انقلاب اسلامی را مایوس ساختند.

در روز نهم دی ماه مردم، فارغ از تمامی جناح‌های سیاسی و در اقصی نقاط کشور پهناور ایران به جهانیان نشان دادند که برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند و دشمنان نخواهند توانست در ادامه دادن راه شهیدان و امام شهیدان خلل ایجاد کنند. حرکت خودجوش و انقلابی مردم در یوم الله نهم دی ماه پیام هایی داشت که از جمله این پیام ها می‌توان به نمایش وحدت و انسجام ملی، پیوند عمیق و ناگسستنی ملت با شهدا و ولایت و بصیرت و آگاهی آنها نام برد.

مردم بزرگ ایران به خوبی واقف هستند که دشمنان آنها از قبیل: آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، گروه‌های ضد انقلاب و ضد اسلام و ... با تمام توان و قدرت خود وارد عرصه مقابله با انقلاب و ایران شده‌اند و مردم تا زمانی که پیرو خط امام و ولایت باشند، آسیبی به مملکت و انقلاب نخواهد رسید.

نهم دی ماه یک میثاق ملی و متعلق به تمامی کسانی است که دل در گرو نظام، ولایت و رهبری دارند و بایستی توجه شود که دامن زدن به اختلاف‌ها مانع تکامل، پیشرفت و رشد جامعه شده و ادامه مسیر را با خطر مواجه می کند. با تشویق مردم و مسئولان به دست برداشتن از منافع شخصی و ایجاد گفتمان واحد در جامعه می توان به سوی رشد و تعالی جمهوری اسلامی حرکت کرده و سلامت و صلابت آن را تضمین کرد. برای ایجاد این وحدت و همبستگی، می‌توان به وجود بی بدیل رهبری حکیمانه و مدبرانه حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد.

* معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1085801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =