دانشگاه‌ها در حفظ اصول و محورهای مکتب مقاومت حساس باشند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، گفت: مکتب مقاومت همانند همه مکاتب در طول تاریخ، امکان دستبرد زده شدن دارد مثل خود اسلام که کسانی درصدد تحریف آن برآمدند. طبیعی است هر کجا سکه حقیقی و ناب وجود داشته باشد کسانی درصدد بر می آیند سکه تقلبی را نیز رواج دهند؛ اما نقش دانشگاه‌ها در حفظ اصول و محورهای کلیدی مکتب مقاومت بسیار زیادی است.

مجتبی جعفری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دانشگاه‌های کشور چقدر در ترویج مکتب شهید سلیمانی موفق بودند، اظهار کرد: دانشگاه در این مسیر موفقیت قابل توجهی داشته است و این البته ناشی از عظمت شخصیت سردار سلیمانی است او به عنوان یک مکتب پیروانش را به سوی هدف غائی رهنمون کرده است البته این بدان معنی نیست که دانشگاه‌ها وظیفه‌ای ندارند بلکه به این معنا است راه بسیار نورانی است و حرکت در این راه سریع است.

 وی تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کرد که مکتب مقاومت مثل همه مکاتب متعالی در طول تاریخ، امکان دستبرد زده شدن دارد مثل خود اسلام که کسانی در صدد تحریف آن برآمدند. طبیعی است هر کجا سکه حقیقی و ناب وجود داشته باشد کسانی در صدد بر می آیند سکه تقلبی را نیز رواج دهند؛ اما نقش دانشگاه‌ها در حفظ اصول و محورهای کلیدی مکتب مقاومت بسیار زیاد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر،  دانشگاه با داشتن ظرفیت جوانان دانشجویی و اساتید انقلابی، زیرساخت‌های آموزشی و ارتباطات بین المللی و دسترسی به امکانات پژوهشی و رسانه‌ای قطعاً می‌تواند نقش بسزایی در حفظ و انتقال  فرهنگ مقاومت داشته باشد. البته  در این راستا دانشگاه ممکن است از همه ظرفیت خود استفاده نکرده باشد ولی قطعاً استفاده خوبی شده است.  

جعفری تصریح کرد: مهمترین اصول و شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی اخلاص، ایمان، تعهد، خداباوری، مردم داری، صداقت و در یک کلمه وجود همه اخلاقیات و کمالات انسانی در این مکتب است. برای اینکه یک انسان، تبدیل به مکتب شود و عنوان مکتب بودن بگیرد باید  در اصول و مبانی یک مکتب متعالی غرق شود.

وی اضافه کرد: به نظرم شهید سلیمانی در مکتب اسلام ذوب شده بود همانگونه که امام راحل رحمت الله علیه در اسلام ذوب شده بود و همان گونه که رهبر انقلاب در اسلام ذوب شده است. شهید سلیمانی نیز در اسلام ذوب شده بود.   او عاشق خدا و اهل بیت بود. با خدا عشق بازی می‌کرد و مانند همه عارفان بزرگ ماندگار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، اظهار کرد: همانگونه که امام راحل رحمت الله علیه  با شناختی متعالی از اسلام دست به انقلاب زد و چهره انقلابی اسلام را به همه نشان داد شهید سلیمانی نیز همین گونه بود او از اسلام حرکت، جنبش و انقلاب می‌فهمید انقلابی مبتنی بر اصول و مبانی توحیدی، انقلابی حرکت آفرین انقلابی که ستون فقرات مستکبران را  به لرزه می‌اندازد. این شناخت همان است که رهبر معظم انقلاب از آن در بیانیه گام دوم به نظام انقلابی یاد کرده اند.

وی افزود: طبیعی است کسی که این نظام را اینگونه بفهمد نظام اسلامی برای او جایگاهی متعالی خواهد داشت چرا که فقط این انقلاب و این جمهوری اسلامی بوده است که در برابر فرعون‌های زمان ایستادگی کرده است.  همانگونه که پیامبر اسلام انقلاب کرد و در برابر مستکبران زمان خود ایستاد امام راحل هم در برابر مستکبران امروز ایستاد. شهید سلیمانی نیز به خوبی به امام راحل و رهبر معظم انقلاب اقتدا کرد.

جعفری گفت: به نظر می رسد این نگاه که کسی باید دیده شود تا بزرگ شود با نگاه توحیدی اسلام سازگار نیست. در نگاه توحیدی کافیست شخص به خدا نزدیک شود تا بزرگ شود طبق آیه قرآن، «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا» «کسی که اهل ایمان و عمل صالح باشد خداوند او را محبوب دلها می گرداند» شهید سلیمانی به خدا نزدیک شد، عاشق خدا شد، و لذا بزرگ و جاودانه شد، محبوب دلها شد و در دلها نشست و در دلها جاودانه خواهد ماند و تبدیل به یک مکتب بزرگ شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، اظهار کرد: پیام سردار برای دانشجویان و جوانان این مرز و بوم بسیار روشن است همان پیامی که امام این انقلاب برای نسل جوان دارند حفاظت از نظام در همه ابعاد، تقویت جبهه مقاومت به شکل کامل، امیدواری به آینده در حد اعلا، هدایتگری مردم به شکل صحیح و استمرار مسیر شهید و شهادت پیام شهید سلیمانی است.

جعفری تصریح کرد: از آنجا که کار فرهنگی کاری است تخصصی و دارای اصول و مبانی ویژه، لذا لازم است سکانداران فرهنگ جامعه کسانی باشند که در حوزه فرهنگ دارای سوابق درخشان هستند. اگر چنین افرادی سکانداررباشند طبیعتاً جلو انحرافات در این زمینه گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا که یکی از کسانی که فرهنگ را به نحو کامل می‌شناسد رهبر معظم انقلاب است تبعیت از ایشان در حد اعلا بهترین تضمین برای حفظ مسیر شهید سلیمانی است. کسانی که درصددند سند ۲۰۳۰ را در این کشور جاری کنند دقیقاً کسانی هستند که آسیب می‌زنند به فرهنگ شهید و شهادت. لذا بر اهالی فرهنگ است که با آگاه کردن جوانان و مردم در مورد آسیب‌های اموری نظیر سند ۲۰۳۰ جلوی انحراف‌های بزرگ را بگیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، از برگزاری سه وبینار مشترک و یک مسابقه دانشجویی  همزمان با سالگرد این شهید والا مقام خبر داد و گفت: اساتید این واحد دانشگاهی در وبینارهای مختلف که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید در اصفهان برگزار خواهد، شرکت می کنند. همچنین دانشجویان را دعوت به خواندن و خلاصه کردن وصیت نامه سردار سلیمانی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:  بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» شرکت کردند و دهها پست در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085841

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =